Gå til innhold

Hvilkne ledninger skal hvor til stereoanlegg?

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

Jeg skal dytte inn et stereoanlegg i 740'n, men stereoanlegget har ISO og bilen har 9+4 Volvo spesial. Jeg har løse iso-kontakter, men jeg vet ikke hva av det originale jeg trenger og hvir det skal, har noen oversikt over dette, eller evt bilde eller noe?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt og gjettet meg fram til jord, +12v, +12v tenning, h+v høyttaler foran. Alle disse var på den store 9pins kontakten. Den lille 4pins kontakten regna jeg med var til bakre høyttalere, men det var de ikke...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosta ikke på deg 100,- i Iso-adapter altså...?:hello: hehe;) Så hadde du spart deg for alt dette:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er uten sertifikat og de sjappene som var såpass nære at jeg fikk noen til å stikke innom hadde ikke på lager.

Ledningene i 9pins kontakten har jeg fått bruk for alle untatt den blå, den regner jeg med at er til el.antenne, men den er defekt.

4pins kontakten har 2 orange ledninger, den ene med svart markering, en svart og en brun ledning. Disse finner jeg ikke igjen andre enden av noe sted. I hver av bakdørene er det svarte ledninger med hvit markering.

Det blir nok til at jeg må demontere litt for å finne ut hva som går hvor og hva som ikke går noensteder i det heletatt. Da hadde det egentlig vært praktisk å hatt et annet interiør å montere samtigid, for det som sitter her er gyselig.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9pins:

rød med gul stripe - +12v konstant

orange - +12v tenning

svart - jord

hvit og hvit med stripe - vf. høyttaler

grå og grå med stripe - hf. høyttaler

blå - el.antenne/forsterker (?)

tykk rød - ingenting (!)

4pins:

brun -

svart -

orange -

orange med stripe - alle disse 4 går vel antageligvis til bakre høyttalere, men hvor er det brudd i dem? :(

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen anelse, men det kommer ingen lyd baki når jeg kobler til disse 4 ledningene, uansett hvilkne av de fire jeg bruker i par....

et tips er å bruke multimeter og Ohm'e for å sjekke om der er gjennomgang på noen. da skal du vel sannsynlig få 4 Ohm... og da kan du kople riktig. slet litt jeg også da jeg mekket midlertidig... men så kjøpte jeg iso-overgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider