Gå til innhold

Bergen - Ålesund i bil...

Ranger emnet

tor_erik

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og lurer på om jeg skal fly eller kjøre bil til Ålesund... Noen som har peil på veistandard, fergeavganger, fergepriser, bompenger og annet stasj? Aldri kjørt den veien før :)

Skal kjøre opp fredag kveld og hjem søndag ettermiddag/kveld.

jeg kjørte fra bergen til ålesund i fjord sommer, og kjørte tilbake dagen etterpå. (var og hentet en bil)

tror vi tok 2 eller 3 ferjer hver vei.

gikk vel 6-7 timer og kjøre tror jeg..

veien er helt ok, viss man er vant til vanlig vestlands-standar..

jeg ville kjørt bil.. kjekkere og kjøre bil, mye fin natur og se på, men om det blir billigere, det tviler jeg på?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjører om stryn så blir det 2 ferger ifra Bergen til Ålesund.Er litt variert kvalitet på veiene dessverre,men kjørte selv den strekninga på 19" hjul forrige helg så det går så bra så:) Ca 7 timer tar det om du kjører normalt og ikke er alt for uheldig me fergene.

PS: når du først er her oppe så kan jeg møte deg så du får Vento delene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Jeg kjørte fra Hareid (rett utenfor Ålesund) og nedover langs kysten når jeg hentet 240en.. Var vel 3-4 ferger, og tok rundt 6 timer å kjøre. Nå gassa vi på litt da, men burde ikke få mer enn maks 7 timer. Kostet meg en tank bensin og ca 200 i fergeavgifter. Billigere enn fly..

Edit: Veistandarden er faktisk ganske bra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også og tenker på dette, i og med at jeg må ned til bergen å hente bilen så opp til ålesund igjen med den... er den veien hard for bensinpumper? (tror min holder på og ryke)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bruker rute planleggeren på naf.no så kommer alle ferjekostnader opp også

Er 4 ferger opp og koster i snitt 100 stk.. så tur retur 800 i ferger, pluss en full tank med bensin..

brukte 7 timer opp og 9 ned.. bommet på alle fergene ned

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Jeg bommet på Lavik - Oppedal fergen.. Ble sittendes på kaia som eneste bil i ca 1 time.. Dette var vel den dyreste fergen også trur jeg.. Men alt i alt, tjener man jo mer på å kjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider