Gå til innhold

Kjørte 236 km/t i 70-sone

Ranger emnet

CorvetteC3

Anbefalte innlegg

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ascona

Selvfølgelig.

Hvorfor skal man straffes for bagatellmessige forseelser som ikke går utover noen som helst? Det skjedde IKKE noe galt her, legg merke til det.

Det blir vel litt for enkelt.

Hvis jeg fyrer av et par hagleskudd over hodet ditt da?

Hvis jeg ikke treffer, så er det dønn i orden?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Det blir vel litt for enkelt.

Hvis jeg fyrer av et par hagleskudd over hodet ditt da?

Hvis jeg ikke treffer, så er det dønn i orden?

Selvsagt ikke, men det er ikke sammenlignbart, og det vet du, forøvrig vil jo det garantert føre til skader, og ikke minst, hensikten er også en ting man må ta hensyn til ved en eventuelle skadeutmåling.

Å kjøre for fort med bil kan vanskelig sies å være en forsettelig handling gjort for å skade andre.

Å fyre av ei hagle derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men det er ikke sammenlignbart, og det vet du, forøvrig vil jo det garantert føre til skader, og ikke minst, hensikten er også en ting man må ta hensyn til ved en eventuelle skadeutmåling.

Det er ingen god sammenligning, det er sant det, men 130 i en 50 sone med masse utkjøringer og gangfelt er idioti. Det regner jeg med at du skjønner og.

236 på en lang slette er en annen situasjon, det behøver nødvendigvis ikke være så ille.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen god sammenligning, det er sant det, men 130 i en 50 sone med masse utkjøringer og gangfelt er idioti. Det regner jeg med at du skjønner og.

236 på en lang slette er en annen situasjon, det behøver nødvendigvis ikke være så ille.

Du vet tydeligvis veldig lite om omstendighetene.

Jeg har selv kjørt i betydelig høyere hastighet enn 130, i 30 sone, og hadde i samme situasjon helt klart gjort det igjen!

Saken er den at du vet VELDIG lite om saken, og i utgangspunktet er det uansett bagatellmessig, ingen ble skadd, annet enn æresfølelsen til snuten selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stedet som det ble målt 130 i 50sona i er en veeeeeeeeldig rett strekke det oxo. 1,5->2km tror jeg. Det er jævli kjedelig og ligge i 50 der... (alle ligger i 55-60). Det er kontroll der ofte (mer enn 2 ganger i året :) ) Det ble vel målt om natta tror jeg (vet hvem som mista lappen) og gatelysene var slukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona: Så du synes det er greit å kjøre 130 i en 50 eller 30 sone? En plass med masse overganger,utkjøringer skoler og det som verre er. Det vil atså si at du er en slags kamikaze sjåfør det da. Nytter ikke å si at omstendigheter gjorde at det var greit,hva om en eller anna person forvillet seg ut i veien når du kom da? plutselig var det ikke greit alikavel eller hva?

Fy F*** hvor korttenkt det går an å bli,du glemte tydeligvis den delen av trafikkopplæringen der man lærte å lese trafikken for og bedre kunne forutsi hva som skjer.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet tydeligvis veldig lite om omstendighetene.

Saken er den at du vet VELDIG lite om saken

Du vet selvfølgelig veldig masse om omstendighetene?

Jeg leste bare innlegget til karen som bodde rett ved, det var han om snakket om alle overgangene og utkjørslene.

Men men, tror ikke jeg gidder å ofre mer tid på dette, du vet tydelig best samme hva det gjelder. :rolleyes:

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Ascona: Så du synes det er greit å kjøre 130 i en 50 eller 30 sone? En plass med masse overganger,utkjøringer skoler og det som verre er. Det vil atså si at du er en slags kamikaze sjåfør det da. Nytter ikke å si at omstendigheter gjorde at det var greit,hva om en eller anna person forvillet seg ut i veien når du kom da? plutselig var det ikke greit alikavel eller hva?

Fy F*** hvor korttenkt det går an å bli,du glemte tydeligvis den delen av trafikkopplæringen der man lærte å lese trafikken for og bedre kunne forutsi hva som skjer.

Jeg synes det er helt greit at folk holder 250 i 30 sona for den saks skyld, så lenge man kjører etter forholdene.

Jeg mener at §3 er den eneste paragrafen vi trenger i veitrafikkloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet selvfølgelig veldig masse om omstendighetene?

Jeg leste bare innlegget til karen som bodde rett ved, det var han om snakket om alle overgangene og utkjørslene.

Men men, tror ikke jeg gidder å ofre mer tid på dette, du vet tydelig best samme hva det gjelder. :rolleyes:

Nei, jeg vet ingenting om omstendighetene, men uttaler meg på generellt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Nei, jeg vet ingenting om omstendighetene, men uttaler meg på generellt grunnlag.

Haha dummeste jeg har hørt,du kan ikke klage på at han isje vet noe om omstendighetene så han bør holde kjeft.Så vet ikke du et PIP mer,det blir for dumt...Er enig med at en GOD del steder er fartsgrensene helt bak mål!Men alikevel å kjøre i 130 i en 50 sone,er sjeldent meget smart.Skal ikke si at jeg ikke kan finne på det men...OM det er smart det er en annen sak..Også du som skryter av hvor fort du har kjørt da:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: (er ikke plass til så mangen av disse:rolleyes: som du fortjener)..Og du sier at så lenge det går bra er det bare en bagatell,det er jo latterlig!Så da tror du ikke dette hadde skjedd en ulykke ganske kvikt der visst de satt farten opp til 130?:rolleyes: Er ikke alle som er like gode til å kjøre,tenk deg en gammel dame med dårlig syn på den veien der i 130 da ville ikke prøvd å gå over veien da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, virker som ascona liker å provosere litt :op

menmen, etter min mening. kjør etter forholda. Er veien rett og oversiktlig, og bilen er bygd for høy fart (slik som tydeligvis den bilen som er nevnt, er) så gi gass!

faen eller, hvorfor skal det være så forbanna stor forskjell mellom land også. feks som "nesten" rdl sier; "deler" av e18 - e6 kan man uten problem ha over 200++ uten å komme i hinder for andre.

funker jo i tyskland, hvorfor skal det ikke gå ann her?

Som sagt, ikke kjør etter fartsgrensa, kjør etter forholda! :D:cocain:

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår