Gå til innhold

Kjørte 236 km/t i 70-sone

Ranger emnet


CorvetteC3

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein
Originally posted by robin4

man uten problem ha over 200++ uten å komme i hinder for andre.

funker jo i tyskland, hvorfor skal det ikke gå ann her?

 

Som sagt, ikke kjør etter fartsgrensa, kjør etter forholda! :D:cocain:

 

nei si det,Norge er jo et pingle land....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jostein

 

Haha dummeste jeg har hørt,du kan ikke klage på at han isje vet noe om omstendighetene så han bør holde kjeft.Så vet ikke du et PIP mer,det blir for dumt...Er enig med at en GOD del steder er fartsgrensene helt bak mål!Men alikevel å kjøre i 130 i en 50 sone,er sjeldent meget smart.Skal ikke si at jeg ikke kan finne på det men...OM det er smart det er en annen sak..Også du som skryter av hvor fort du har kjørt da:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: (er ikke plass til så mangen av disse:rolleyes: som du fortjener)..Og du sier at så lenge det går bra er det bare en bagatell,det er jo latterlig!Så da tror du ikke dette hadde skjedd en ulykke ganske kvikt der visst de satt farten opp til 130?:rolleyes: Er ikke alle som er like gode til å kjøre,tenk deg en gammel dame med dårlig syn på den veien der i 130 da ville ikke prøvd å gå over veien da!

 

Som sagt, vi kan uten problemer innføre fri fart på veiene her i Norge så lenge alle klarer å følge §3.

Det vil IKKE føre til flere ulykker, og det vil IKKE føre til større konsekvens av ulykkene.

Strengere håndheving av §3 vil faktisk føre til dramatisk færre ulykker, med dramatisk mildere utfall!

 

Den viktigste grunnen til å ha fartsgrenser er i dag at det skal være lett å ta folk for brudd på en regel, det er litt vanskelig å bevise at noen har brutt §3 i forhold til å bevise at noen har brutt fartsgrensene.

 

 

Hvorfor er det så ille å kjøre i 130 i 50 sona? Kjører du noengang for fort du?

Ethvert regelbrudd bør straffes likt mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

hehe, virker som ascona liker å provosere litt :op

 

menmen, etter min mening. kjør etter forholda. Er veien rett og oversiktlig, og bilen er bygd for høy fart (slik som tydeligvis den bilen som er nevnt, er) så gi gass!

 

faen eller, hvorfor skal det være så forbanna stor forskjell mellom land også. feks som "nesten" rdl sier; "deler" av e18 - e6 kan man uten problem ha over 200++ uten å komme i hinder for andre.

funker jo i tyskland, hvorfor skal det ikke gå ann her?

 

Som sagt, ikke kjør etter fartsgrensa, kjør etter forholda! :D:cocain:

 

Hvorfor mer enn antyder du at jeg skriver dette for å provosere?

Jeg mener fortsatt at det bør være fri fart på ALLE veier og heller opp til føreren å vurdere hva som er en forsvarlig hastighet, og ikke minst at vi innfører bedre skilting av ting som har noe å si for kjøreforholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så å si enig med noe av det du kommer med.

Har ikke helt fått med meg hva paragraf 3 innebærer menmen, uansett er enig med at det kan føre til lavere antall ulykker - for å si det sånn, hvor mange av oss har ikke blitt irritert på en sakte kjørende kjøretøy foran, og tatt en høyrisiko forbikjøring(der også fartsgrensa brytes). Og man trenger ikke å se lenger enn til feks sverige at dem er mere oppegående når det gjelder kjøring, legger seg ut til siden hvis man blinker med lysa og vil forbi osv...

Og når d et gjelder 130 i 50 sone så ja, det finnes maaange steder der det er egnet for mye høyere fart (staverns-larviksveien feks med egen gangvei) enn 50, men i nærheten av skoler og midt i byen så synest jeg man bør bruke sunn fornuft, og være mere på vakt og ikke kjøre som man gjør hvis man skal slippe unna snuten.

Ellers vanlig kjøring på feks landeveier etc, så mener jeg at man bør kjøre som sagt etter forholda og bruke litt fornuft. Man MA ikke høre piping fra dekka hver gang man skal ta en sving, og når man tar en høyre sving så burde man tenke over at det som man først treffer hvis man mister grepet er en bil(altså drepende frontmotfront), at man heller kan gasse på mer i en venstre sving, der det man treffer autovernet slik at det går bare utover deg selv... menmen... det jeg skal fram til egentlig er at hvis man har total kontroll på bilen og ikke presser grensene til det ytterste så burde det være helt greit å holde stor fart, hvis IKKE senk farta og slipp de bak forbi.

 

 

Originally posted by Ascona

 

 

Hvorfor er det så ille å kjøre i 130 i 50 sona? Kjører du noengang for fort du?

Ethvert regelbrudd bør straffes likt mener jeg.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

er så å si enig med noe av det du kommer med.

Har ikke helt fått med meg hva paragraf 3 innebærer menmen, uansett er enig med at det kan føre til lavere antall ulykker - for å si det sånn, hvor mange av oss har ikke blitt irritert på en sakte kjørende kjøretøy foran, og tatt en høyrisiko forbikjøring(der også fartsgrensa brytes). Og man trenger ikke å se lenger enn til feks sverige at dem er mere oppegående når det gjelder kjøring, legger seg ut til siden hvis man blinker med lysa og vil forbi osv...

Og når d et gjelder 130 i 50 sone så ja, det finnes maaange steder der det er egnet for mye høyere fart (staverns-larviksveien feks med egen gangvei) enn 50, men i nærheten av skoler og midt i byen så synest jeg man bør bruke sunn fornuft, og være mere på vakt og ikke kjøre som man gjør hvis man skal slippe unna snuten.

Ellers vanlig kjøring på feks landeveier etc, så mener jeg at man bør kjøre som sagt etter forholda og bruke litt fornuft. Man MA ikke høre piping fra dekka hver gang man skal ta en sving, og når man tar en høyre sving så burde man tenke over at det som man først treffer hvis man mister grepet er en bil(altså drepende frontmotfront), at man heller kan gasse på mer i en venstre sving, der det man treffer autovernet slik at det går bare utover deg selv... menmen... det jeg skal fram til egentlig er at hvis man har total kontroll på bilen og ikke presser grensene til det ytterste så burde det være helt greit å holde stor fart, hvis IKKE senk farta og slipp de bak forbi.

 

Hvordan klarte du å få lappen?

§3 er den eneste viktige regelen i trafikken, med unntak av kjøretøyforskriftene.

 

§ 3. Grunnregler for trafikk.

 

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

 

Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Hvordan klarte du å få lappen?

§3 er den eneste viktige regelen i trafikken, med unntak av kjøretøyforskriftene.

 

§ 3. Grunnregler for trafikk.

 

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

 

Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

 

oki, den sa vel egentlig det meste av det jeg sa over

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

toppfarten på BMW'n er 250 fordi den er sperret. Toppfarten ligger nok høyere enn 250 om du fjærner sperra...

 

(samme med 300zx, husker du påstod at toppfarta var 250 på den og)

 

300ZX er ihvertfall i USA oppgitt til 249,6km/h elns.. (omregnet fra miles)

 

Jada, BMWen går sikkert raskere når den modifiseres, men originalt gjør den ikke mer enn 250.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

300ZX er ihvertfall i USA oppgitt til 249,6km/h elns.. (omregnet fra miles)

 

Jada, BMWen går sikkert raskere når den modifiseres, men originalt gjør den ikke mer enn 250.

 

kan ikke sammenligne biler i usa med europa alltid.skulle du funnet ut aks,hk og topphastighet på f.eks m3 i usa ville det gitt helt andre tall enn en fra europa som har en helt annen motor og driv-verk...

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Jeg synes det er helt greit at folk holder 250 i 30 sona for den saks skyld, så lenge man kjører etter forholdene.

Jeg mener at §3 er den eneste paragrafen vi trenger i veitrafikkloven.

 

ASCONA:

Hvilke 30 sone er det forhold for å holde 250 km/t i?

Eller 50 eller 60 sone for den saks skyld?

 

Du sier at det bør være opp til føreren å vurdere hva

som er forsvarlig hastighet...

Det er tydeligvis ikke alle som er i stand til å foreta

den vurderingen...

 

Det blir også en gedigen selvmotsigelse å vise til

§3.. (les den en gang til) når en ser det som du

har skrevet i denne tråden..

 

Jeg velger & tro at du skriver det du skriver her for

å provosere, hvis ikke håper jeg virkelig at jeg

ikke møter deg ute i trafikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaGirl

 

ASCONA:

Hvilke 30 sone er det forhold for å holde 250 km/t i?

Eller 50 eller 60 sone for den saks skyld?

 

Du sier at det bør være opp til føreren å vurdere hva

som er forsvarlig hastighet...

Det er tydeligvis ikke alle som er i stand til å foreta

den vurderingen...

 

Det blir også en gedigen selvmotsigelse å vise til

§3.. (les den en gang til) når en ser det som du

har skrevet i denne tråden..

 

Jeg velger & tro at du skriver det du skriver her for

å provosere, hvis ikke håper jeg virkelig at jeg

ikke møter deg ute i trafikken...

 

Jeg vet om plenty av 50 og 60 soner som 200+ ikke medfører noen særlig risiko så lenge man har en ordentlig bil.

 

Det bør som jeg sier være opp til hver enkelt fører ja, at en del ikke er i stand til å foreta den vurderingen er tragisk, og de burde definitivt ikke hatt lappen, lappen bør ikke være en menneskerett, slik det er i Norge i dag.

 

Dersom det hadde vært 80 i dag på den aktuelle veien, hadde det vært bedre da?

 

Det er jo morsomt at mange her inne forsvarer grisekjøring, helt til det er snakk om å kjøre fort, det går an å kjøre fort på en forsvarlig måte, og det går an å kjøre som en idiot i lav fart.

Dere forstår tydeligvis ikke forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

nei men du skjønner tydligvis ikke at 200km/t er fort.Ka faen tror du skjer visst det kommer 2 stk plystrende hver sin vei i 200kmt,er du klar over hvor smal veien virker da!!For ikke snakke om Barn/voksne/dyr i veien da,det tar ikke et sek å bremse fra 200 km/t til evt 0...Innkjørssler utkjørsler osv,faen da menneske(om jeg kan kalle deg det),ÅPN øyna dine da!!At du kan være så dum som dette her sjokkerer meg,bare fordi om du er så tøff å har kjørt i 200 i en 30 sone betyr ikke at det er forsvarlig!Skjønner at færre og færre her til lands tar lappen,når slike som deg går fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

nei men du skjønner tydligvis ikke at 200km/t er fort.Ka faen tror du skjer visst det kommer 2 stk plystrende hver sin vei i 200kmt,er du klar over hvor smal veien virker da!!For ikke snakke om Barn/voksne/dyr i veien da,det tar ikke et sek å bremse fra 200 km/t til evt 0...Innkjørssler utkjørsler osv,faen da menneske(om jeg kan kalle deg det),ÅPN øyna dine da!!At du kan være så dum som dette her sjokkerer meg,bare fordi om du er så tøff å har kjørt i 200 i en 30 sone betyr ikke at det er forsvarlig!Skjønner at færre og færre her til lands tar lappen,når slike som deg går fri!

 

Jeg er faktisk veldig klar over hvor fort 200 er, jeg har kjørt MYE i høy hastighet, også hastigheter godt over 200.. Og jeg mener at mesteparten av min kjøring de siste 2-3 årene har vært ganske forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein
Originally posted by Ascona

Jeg er faktisk veldig klar over hvor fort 200 er, jeg har kjørt MYE i høy hastighet, også hastigheter godt over 200.. Og jeg mener at

 

Tøffing du.....Nei gidder ikke diskutere dette her du skjønner visst ikke mye av det folk prøver å forklare deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår