Gå til innhold

Kjørte 236 km/t i 70-sone

Ranger emnet

CorvetteC3

Anbefalte innlegg

Originally posted by HondaGirl

Hva med uforutsett teknisk feil da? Jeg vraket en 8 mnd. gml

bil fordi et endeledd røyk.. Men overholdt §3 ..

Vet at sånt egentlig ikke skal skje, men det skjedde likevel...

Hadde nok ikke hatt store sjanser hvis hastigheten var 200..

(hadde ca 85 da det smalt)..

Brudd på kjøretøyforskriftene kan man tilskrive din ulykke til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jostein

Nei men det er jo jævla enkelt å si,visst ikke du er klar over det så finnes det faktisk folk som ikke holder reglene:eek:

Hadde det bare vært så enkelt å si at han/hun ikke overhold §3.Men hva med ting som skjer uforutsigbart da?Er jo værre om det skjer i 200 enn i 30/50/60..

Og visst Bare §3 skulle gjelde så kan foreksempel jeg kjøre i 200,i en 30 sone.Blir jeg stoppa da så kan jeg jo bare si jeg syns det var forsvarlig kl er 4 og folka i nabolaget er inne å spiser middag på denne tiden.Og jeg mener dette var forsvarlig for jeg er ganske god å kjøre har kjørt på bane mangen ganger.Så dette her kan jeg:rolleyes: :rolleyes:

Det er et problem at det er vanskelig å bevise et brudd på §3, og det er den eneste grunnen til å ha fartsgrenser.

Hva du synes er forsvarlig har ikke noe med saken å gjøre, det bør gjøres en beregning av hastigheten din og hvor lang bremselengde du får, samt bilens egenskaper, blant annet. I tillegg bør erfaring som sjåfør tillegges en del vekt, ut fra dette kan man i en del tilfeller dømme folk for brudd på §3 dersom systemet endres noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det slik da att det ikke er den slaks opplæring for og få lappen i norge, og disse fotgjengerene eller den gamle gubben følger ikke denne paragrafen. Så da kan jo ikke andre regne med det. Den gamle gubben er ute og vingler, det kryr av dem, og hvis du er normal ville livet ditt blitt ganske ødelakt hvis du hadde drept ham der du kommer i 200, + att du kunne sett langt etter friheten. Desuten tror jeg ikke noe på att du har fulstendig kontroll i 200, sorry!!!!!!! Kansje på en avstengt bane, men på en vei kan det være mye rart, uansett paragraf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona: Si meg en ting kommer uforutsette ting under §3 ? Det jeg tenker på er om barn,eldre,senile,psykisk utviklingshemmede,funksjonshemmede som faktisk ikke er like oppegående som oss andre og ikke er helt klar over regler og lover. Hvis du kjører ned en av dem i 200 i en 30 sone er det da demmes feil?

En annen ting i 30 og 50 soner må man forvente fotjengeroverganger,hvis du kommer i 200 og plutselig må bremse for en gammel dame som går rett ut i overgangen,er det da hennes feil ?

Din verden sånn som jeg ser det består av en perfekt syklus der ingen gjør feil og alle gjør nøyaktig det de skal.

Mitt råd til deg er å bli politiker i sv.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare fortelle en liten hendelse jeg hadde, jeg kjørte på en vei der det er 60, det var uten om skoletid, og sjeldent fotgjengere der, ganske oversiktlig er det og, plutselig hoppet det en 6-7 unger ut forran bilen, for og skremme meg, en slaks livsfarlig lek, tenk om jeg hadde kjørt i 200 da, jeg hadde ikke så høy fart, så jeg fikk svingt unna og stoppet, men jeg hadde ikke hatt kjangs hvis jeg hadde kommet i 80, og jeg tviler på att du med dine ferdigheter hadde klart det i 200. Bare en liten påminnelse om att uforutsette ting skjer, og det som er så dumt med uforutsette ting er att det skjer når en minst venter det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Ascona: Si meg en ting kommer uforutsette ting under §3 ? Det jeg tenker på er om barn,eldre,senile,psykisk utviklingshemmede,funksjonshemmede som faktisk ikke er like oppegående som oss andre og ikke er helt klar over regler og lover. Hvis du kjører ned en av dem i 200 i en 30 sone er det da demmes feil?

En annen ting i 30 og 50 soner må man forvente fotjengeroverganger,hvis du kommer i 200 og plutselig må bremse for en gammel dame som går rett ut i overgangen,er det da hennes feil ?

Din verden sånn som jeg ser det består av en perfekt syklus der ingen gjør feil og alle gjør nøyaktig det de skal.

Mitt råd til deg er å bli politiker i sv.

Ting man har null mulighet til å forutse er desverre noe som skjer, shit happens fører man opp det under.

Men alt som er forutsigbart til en viss grad går under §3, det aller meste er tildels forutsigbart.

Parkerte biler i venstrefelt på E6, unger som leker på motorveien og sånt er ting man ikke kan forutse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Ascona: Hvis du kjører i 200 i 30- og 50-soner bryter du §3, selv om du mener du klarer stoppe foran enhver hindring.

For det første vil du skremme livet av fotgjengere og andre trafikanter, da er du ikke hensynsfull ovenfor de.

For det andre vil bilden din lage noe jævla bråk når du suser forbi i 200. Da viser du ikke hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved veien.

Hvis du skulle ha glemt noe av §3 siden du fikk lappen:

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for at dette skal være årets bump.. Ascona er visstnok banna, og denne diskusjonen fant sted 3 år siden. Interessant..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg var at jeg er glad det jeg ikke fyller 18 i år og låner fattern's BMW 530 for det tror jeg kunne gått gæli:(

Been there! Lånte fattern sin chippa BMW 330d ei uke når jeg fikk lappen.. farlig moro! Men gikk ikke "gæli" dog..

PS: Ikke meninga å dra opp denne tråden igjen.. se vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det ikke er noen prestasjon å kjøre grisefort på rettstrekke.

Kjør heller litt svin i svinger, helst på vått føre, det gir my mere kicke enn å ligge 240km/h. på rett strekke.

Har ikke kjørt fullt 240km/h, men tett under, men det er ganske høye hastigheter det er snakk om her.

Har gjort mine stunt i høye hastigheter for å si det sånn, nå synes jeg det er best å kjøre på svingete og dårlig vei, og prøve å ta litt tider og sånne ting.

Finn heller en rundkjøring og ta noen runder.

det gir et utrolig kick når man begynner å få taket på det, farlig er det heller ikke.(recorden min er 5 runder i konstant skrens, men så går jeg rundt)

samme hva jeg prøver, klarer jeg ikke mer enn 5 runder.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår