Mk2-16v Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Har hørt at det finnes en "magisk" sveisegrunning som man legger på før man sveiser og som beskytter sveisene 10 ganger bedre enn vanlig grunning. Noen som veit hvor man kan få tak i den?? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 Har leita etter denne en gang selv, i butikken jeg var mente de at zink grunning var det som ble kalt "Sveisegrunning" Så jeg endte opp med ei boks CRC Zink. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Tror neppe jeg ville lagt på zink grunning før jeg sveiser men.. Vet om noen som bruker Siderol på sveisene etterpå.. Det er ei rosa veske som man pensler på, så suger den ut all fuktighet, og danner ei glasshinne over for å hindre at det kommer mer fukt der.. Når denne prosessen er ferdig, vil det se ut som det er et hvit lag der du la det på.. Så kan du bare grunne og lakke på toppen... Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by SyClOnE Tror neppe jeg ville lagt på zink grunning før jeg sveiser men.. Vet om noen som bruker Siderol på sveisene etterpå.. Det er ei rosa veske som man pensler på, så suger den ut all fuktighet, og danner ei glasshinne over for å hindre at det kommer mer fukt der.. Når denne prosessen er ferdig, vil det se ut som det er et hvit lag der du la det på.. Så kan du bare grunne og lakke på toppen... Mvh Geir Skal sveise litt på urqen min. hvor får man tak i sånt? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Er litt usikker på det der, men en del bilrekvisitta butikker kan ha det, samt kansje et lignende produkt.. Her på Rjukan har de det på Industrivarehuset på Hydro.. Er forøvrig ganske dyr da tror jeg.. Får jo og en syrevask som blir brukt på rustfritt og syrefast, men er vel ikke egnet på svartstål.. Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg