Gå til innhold

Resizing av bilder..(krymping)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et program jeg kan bruke for å krympe bildene fra kamera mitt kjapt.. Er litt kjipt med 1,8meg, når jeg skal legge det på nettet. få bildene ned til 640x480 eller noe?

takker for svar:)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slire_sladds tips forutsetter at du legger inn Image Resizer Powertoy'et (eller var det powertool? husker ikker, er på skolen).

Dette er en super addon som legger seg på høyreklikkmenyen i windows utforsker og resizer så mange bilder du vil i en smell, ganske kjapt og. Jeg bruker det konsekvent på bilder jeg ikke har tenkt å jobbe mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du XP kan du merke bildene du skal krympe, klikk høyre museknapp, send til "e-post mottaker"..

Da får du opp om du skal beholde størrelsen eller om du vil gjøre bildene mindre.. Gjør de mindre og send til deg selv :)

Kjører tysker med turbo og drag på alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare resizing av størrelse kan du godt bruke de som blir brukt her (ACDSEE eller hva det heter fungerer også bra).

Vil du ha litt mer avanserte muligheter, kan jeg anbefale å sette deg inn i Actions-funksjonaliteten til Photoshop. Den er rett og slett genial. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACDsee 8 er glimrende til sånnt... Har veldi mange brukbare funksjoner i seg på den lille editoren som er der både til Resize og Bilde redigering ellers.. Bruker kun det til allt jeg. har ikke giddet å prøvd å sette meg inn i PS enda, da jeg syns jeg kommer langt på vei med ACDsee..

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Håper noen kan hjelpe meg med denne, bruker easy thumbnails til forminske bilder som jeg hiver inn på mobilen.Men om jeg vil at de skal fylle hele skjermen må jeg sette på size bredde:240 Høyde 320,også "stretch to fit".Da blir jo bildene selvfølgelig forvrengt, alternativet er jo å åpne bildene i paint først og klippe dem til slik at de er litt høyere enn dem er brei, for så å resize.Det er jo skikkelig tungvint. Så lurer derfor på om noen programmer kan fikse dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider