jones Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 jeg bytta nå idag forgasser på darten min. Den som sto der fra før, var en holley 600, og den nye er en holley 750 dp. men etterhvert når det begynte å bli klart, så oppsto det noen problemer: gasspådraget er max tilbake, men motoren går fortsatt på 1300rpm, imotsettning til den forrige som måtte ha litt gass for i det heletatt å gå. dette problemet gjør også at gassviren ikke blir lang nokk til fullt gasspådrag.-. noen som vet noe om dette? evt har opplevd det selv? jeg har iallefall IKKE peiling på hva som kan være galt Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 prøv å ta av gassviren, vil tommgangen gå ned da? viss ikke må det være å skru tomgangsskruen noe ut, hvis det ikke blir bedre, er det at forgasseren syger falskluft, prøv med startgass nede rundt gasseren mens motoren går. hvis den øker i turtall, har du lekasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 ja det som er så rart! gasswiren er av, tomgangsskruen kan jeg skrus så langt ut jeg bare gidder men tomgangen er den samme!, nede rundt gasseren, vil det si ved pakningen på den eller? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 forresten, i følge folk som har litt peiling, og som har sett på gasseren, så er det ikke noe dyser i den, kan dette ha noe å si for problemet mitt? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 tror ikke det, prøv å spraye startgass på pakningen i mellom innsug å forgasser, mens motoren går. eller det kan være en vakumslange som er glemt sett på, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 fått det til litt bedre nå.. tomgangen er ca 8-900 rpm når gasspådraget er helt tilbake, så får fortsatt ikke full gass på den! pakkningen mellom innsuget og gasseren var forresten lekk ja! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 ok, åpnes de bakerste portene med vakum eller mekanisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 hm.. ganske sikker på at det er mekanisk ja.. den åpner ihvertfall bak når gasspådraget dras tilbake Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 åpner den helt når du trår gasspedalen til buns? hvis ikke det kan være ei sperra som gjør at den ikke kan åpnes fult når motoren er kald, slik er det på rockhester forgasserne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 forresten, kan det være at den ikke får nokk bensintrykk / mengde? sjølingen har en dominator gasser liggende, tenkte jeg kanskje skulle prøve den, men har hørt litt om det, å den gasseren må ha mye mere bensintrykk enn en vanlig mekanisk pumpe klarer å levere.. ergo ikke noe vits i å sette den på! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 har ikke hørt om den type gasser, holly har jeg hatt i noen år, og de har funka heilt fint. men hvist den ikke kommer lengre ned på tommgang er det ikke bensintrykket som gjør det. har du skifta ny bunnpakning på gassern og skjekka alle vakumslanger? og ikke dra mutterne så jævlig til, da ødelegger du pakninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 jepp bytta det idag, dro ikke så helt jævli heller.. men gjorde det den første gangen! gasseren ble mye bedre etter jeg skifta men fortsatt ikke helt bra! kan det være noen andre pakninger på selve gasseren som er gåen da? den har stått uten bensin i vinter! det med at portene ikke åpnes helt er ikke noe forskjell på om motoren er varm eller ikke, det er liksom det at viren ikke er lang nokk til å trekke hele gass staget på forgasseren helt tilbake! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Når du prøver å gi full gass fremme på forgasseren, åpner den fullt da?? hvis ikke så kan det jo være at spjelda huker i innsugsmanifoilen. Har du automat eller manuell gir? dobbelpumper og mekanisk secondaries er vel mest beregnet for biler med manuell gir Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 har innsuget like store hull? hvis det har det, tar nok spjellene i innsugsmanifoilen. du hadde en 600, den har 4 like "småe" porter. hvis,,, må du nok kjøpe ett adapter å legg i mellom, det har de hos sarpsborg motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mopar 452 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 hei et spørsmål har du justert flotørane. Hva av motor sitter den gasseren på. Siter mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.