Gå til innhold

forgasser

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

gasseren tar ikke borti noe som heldst! verken av innsug eller andre ting, prøvde faktisk også med ei slik nos powershot plate mellom gasseren og innsuget for å se hvordan det reagerte, men ble bare værre! men for å si det på denne måten da: forskjellen på 750`n og 600 er at gasspådraget på 600 må stå en del tilbakedradd (litt gass) for at motoren skal gå på tomgang, 750`n må stå helt tilbake (null gass) for å gå normalt på tomgang! så gasswiren blir rett og slett ikke lang nokk til å dra på full gass på 750`n funker fint å gasse den med fingeren osv, men ikke med pedalen! dette synes jeg er rart, for alle de andre gasserene jeg har fikklet med stopper hvis de ikke har noe gass i det heletatt/tomgangsskruen her helt ut, men denne går nå på ca 1000 rpm, har byttet ALT som heter pakninger, vakum slanger, og blendetopper, for å eliminere falsklufta også, men det er noe GALT med den!

mottoren som den er på er forresten en 340

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du prøver å gi full gass fremme på forgasseren, åpner den fullt da?? hvis ikke så kan det jo være at spjelda huker i innsugsmanifoilen.

Har du automat eller manuell gir? dobbelpumper og mekanisk secondaries er vel mest beregnet for biler med manuell gir

 

når du tenker på gasser i forhold til gearkassa så tenker du vell på vakumen til gearkassa? 727n har ikke vakum i fra forgasseren så det blir vell det samme da eller?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du mate en 340 med 750 gasser ??

Du får ikke noe mer efekt med en stor gasser. Du drukner den motoren

med en 750. Skal du kjøre 10 000 omdreininger kan du kjøre en 750.

Ta heller og bruk 600 gasseren du. Den er mer en stor nok til 340.

Jeg kjører 440 boret til 452 og den får mat nok med en 750 vakum.

mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. du har kanskje rett! men bilen brukes i hovedsak KUN til dragracing da! så som du skjønner så er motoren ganske bra trimmet! har fått lånt en Holley hp 750 street forgasser no, den virka egentlig ganske perfekt til motoren synes nå jeg da, stallspeedconverteren kom mye mer til sin rett og bilen virket kjappere.. men det var mye mer respons og kjappere aks fra tomgang i den 600, så tenker jeg skal prøve den 750`n i helga å se om tidene blir forandret, går det bedre så får jeg finne ut av min egen 750, eller kjøpe en forgasser, går den dårligere, så setter jeg på den 600`n igjen da:)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår