Gå til innhold

Evobenz - MB 190E 2,3-16v - Prosjekt førstegangsbil

Ranger emnet


Lafsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veit ikke jeg, er ikke jeg som har lakkert....

 

GT-555 og Torehund som har lakkert.

 

det der ble jo pent :) men skulle du ikke gjort noe med sprekka mellom bredding og karosseriet?

 

Hvilken sprekk?? Sitter en list imellom bredder og karosseri.

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der ble jo pent :) men skulle du ikke gjort noe med sprekka mellom bredding og karosseriet?

 

 

Skjønner ikke helt hvor du er hen nå... Forklar hvor det er mellomrom mellom karosseri og bredder. Du visste kanskje ikke det at på en orginal EVOII så er det en gummilist mellom bredder og skjerm på de foran. Den orginale listen har vi også brukt på denne bilen. Bak så skal det ikke være gummilist, men vi valgte å bruke det her også, da det sparer oss for maaaaange timer med arbeid for å slipe til bredder'n så den passer på bakskjermen. Hvis du mener nedre del på høyre hjulkne på bredder bak, så er ikke denne skudd helt på plass ennå, derav det store mellomrommet. Det er også en del av bredder'n som skal på døra, for å komplettere hele bredderformen. Denne lista dekker over det som evnt blir av mellomrom på hjulkneet.

 

Det er værre med lakkeringing for de som lurer på det! Stylingen er bra, men lakkjobben dårlig. Kanskje ikke rart, når det er første gangen jeg løfter i en lakkeringsprøyte.

 

Vi har vel foreløpig brukt 1.5liter base, d det har gått med en hel del til opplakkering av panser, bakluke og frontfanger opptil 3 ganger, da jeg ikke ble fornøyd med de første resultatene.

 

Gikk tom for klarlakk i går. Så bilen får resten av strøk nr.1 i dag. Nr.2 kommer på onsdag. Så bilen blir vel satt sammen på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tom for klarlakk i går. Så bilen får resten av strøk nr.1 i dag. Nr.2 kommer på onsdag. Så bilen blir vel satt sammen på fredag..

Vi fikk lagt strøk nr 2 også idag, så monteringa begynner på onsdag istedenfor fredag......:D Selv om ikke GT-555 ikke er spesielt imponert over sine egne kunnskaper og ferdigheter med lakk sprøyta:hammer , så er resultatet absolutt godkjent.... Og helhets intrykket kommer til å bli jævlig bra!!!

Audi 80 2,2 20vtq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit hvor man får tak i evo kit tim MB 190??

 

Ok, hvis dere absolutt lurer på noe om 190E, så får dere sende meg en PM....

 

Evo II kitet kan skaffes her: Evo II kit

 

Eller her: Evo II kit (2)

 

Og er det noen som har noe linker/vet om noen som har satt V8 i en 201?

 

Bli medlem på MB 190 KLUBB, der har det blir diskutert før.

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår