Troutmaster Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Er det noen som har erfaring med dette? Og hvordan er det kittet og selve blåsemiddlet som man kan få kjøpt hos Biltema? Har tenkt å gjøre dette på et par plasser på panser og en del kanter nede på dører. Hadde vært fint med noen innspill fra noen som har greie på dette. Idiotforklaringer både på anbefalinger og fremgangsmåte tas imot med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Jada, funker bra det om du har litt trykk i kompressoren...! Det fra biltema er nok helt greit det.. mitt kommer fra clas-ohlson hehe Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Punktsandblåseren fra 'tema funker den. Det er riktignok en møkkajobb. Viktig at du er tålmodig når du bruker den, er det mye rust (les "dyp" rust) må du holde den lenge før du får tatt alt. Vær nøye på å bytte sanda når du ser den tar dårlig (at punktet du blåser blir mindre og mindre) Videre har jeg opplevd at punktsandblåseren går tett. Jeg staka den opp med en ståltråd og blåste gjennom med en trykkluftspistol, men det funker ikke så lenge. Til slutt ga jeg opp og kjøpte en ny. Lykke til :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troutmaster Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Takker for svar. Dette avgjør saken. Punksandblåser og slipemiddel blir kjøpt. Er noen som vet om en god guide for å ta en punkt mitt på et panel? Jeg tenker da på forarbeide og lakkeringen. Med sprayboxer. Hvor stort område må mattes og hvordan man fader ut osv osv. Takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Har du kraftig nok kompressor (helst over 250l/min) bør du kjøpe denne fra biltema: Går mye fortere og blir bedre. Bruker den på bilen min og er fornøyd. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Pass på at du har vannseparator på trykkluftlinjen din, ellers må du stake opp ofte da fuktigheten binder sanda! De har en versjon der du setter en suge slange i sandsekken, tror den kan være bedre enn den som du må fylle selv. Legge en pressening under der du jobber så kanskje du kan bruke sanda flere ganger. Jeg gjorde ikke det og måtte bruke nesten en hel sekk på et ståldashbord som var 20 x 130cm. EDIT: husk å fjerne tåkesmøreren også ;) Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Her er en gammel tutorial jeg skrev for en stund tilbake: http://stilen.net/index.php?page=steinsprut Ville sikkert gjort noen ting annerledes i ettertid, men her er den vaffel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troutmaster Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Eehm. Jeg skal bruke/kjøpe punktblåser og dertil egnet blåsemiddel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Eehm. Jeg skal bruke/kjøpe punktblåser og dertil egnet blåsemiddel. And? Tutorialen jeg linket til er om bruk av punktsandblåser og aluminumsikrat som blåsemiddel. Noe jeg ikke har fått med meg siden du skrev "eehm" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troutmaster Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 ']Her er en gammel tutorial jeg skrev for en stund tilbake: http://stilen.net/index.php?page=steinsprut Ville sikkert gjort noen ting annerledes i ettertid' date=' men her er den vaffel.[/quote'] Det var en flott guide! Men hvordan ville du gått frem hvis du ikke skulle ha tatt et helt område? F.eks en liten flekk mitt på et tak eller panser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Hm.. Først fjern rusta. Tørk med silikonfjerner. Ta på epoxy eller syregrunning for rustbeskyttelse (spray oppe i en kopp, bruk f.eks. en fyrstikk til å drype oppe i koppen, og dyppe oppe krateret fra blåsinga). Legg på grunning/fyller, samme fremgangsmåte som over. Eventuelt legg på 1k sparkel sånn at du ikke får for stort krater. Lag et hull i et ark, og spray gjennom det med originalfargen til bilen på steinspruten. Poler... Finnes vel mange måter å gjøre det på. Bare korriger meg dere som har peiling på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troutmaster Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Akkurat. Et stykke stiv papp med f.eks 3 ganger så stor diameter som selve skaden og så holde/rigge den så den har litt avstand, og demed unngå at man lager en "kant"? Blir en mer "fada" avsluttning som er lettere å rubbe bort? Edit; Har du navn og sted, helst nettbasert, på type/merke av silikonfjerner og syregrunning/primer? Har lett etter særlig det siste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troutmaster Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 ']And? Tutorialen jeg linket til er om bruk av punktsandblåser og aluminumsikrat som blåsemiddel. Noe jeg ikke har fått med meg siden du skrev "eehm" ? Ja, det er det. Den var ikke rettet mot deg. He he. Det ble plutselig veldig mye snakk om sandblåsing. Min feil. Skulle sitert mot de innlegga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg