Gå til innhold

Pioneer Kontra Alpine. Hva er best?

Ranger emnet

yosh_jt

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt meg en 9855R. lyden i de to kan jeg ikke uttale meg om. Det jeg liker med alpine sine spiller er at alle knappene er plassert på en side. og man betjener alle menyer med et fåtall av de. Eneste jeg ikke liker på 9855R er FNC knappen. Dvs jeg synes den er for hard og trykke på, i forhold til resten av knapene.. En fille ting, men det var det jeg virkelig hengte meg opp i på den når jeg trykka litt rundt på en i fjord høst.

Kommer vel helt ann på hva slags design man liker, hva slags erfaringer man har, anbefalinger osv hvilken spiller man velger av de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt i samme båt. Enten Pioneer eller Alpine. Jeg endte opp med Alpine 9855R. Mye på grunn av at jeg ikke vil ha en "skrikende" spiller (nå er ikke DEH-P88RS "skrikende") og jeg fikk et tips om at radio delen var bedre i Alpine. Jeg tror at uansett så blir du fornøyd. Er vel bare en smaksak.....

'02 Audi A4 1.9 TDI

'85 Audi Coupe Quattro

Member of VWACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet endel spillere oppigjennom tidene , og har egentlig konkludert at Pioneer er ledende på markedet , iallefall for min del. Likte VELDIG godt lyden i kenwood spillere men de har ingen skikkelig bra konkurransespillere , så det står på Pioneer og Alpine, akkurat som deg. Utseendemessig Synes jeg P88'en ser mye bedre ut en Alpine. Og etter å ha hatt P99R (Forgjengeren til P88- kostet ca 10.000) i mange år og Alpine 7998 (veil 13.000kr) i like mange år , er jeg ikke i tvil lengre. Jeg skal ha Pioneer. Jeg har Alpine nå , og savner lyden fra Pioneer'en, da de lager helt forskjellige lydbilder. Sant nok , jeg tror du skal ha Anlegg over 20-30k før du merker dette noe særlig. Men synes selv pioneer har mye behageligere lyd enn alpinen. Spørr noen andre som er inni bilstereo miljøet så vil du nok høre noe av det samme ,at spillerene lager lyden på forskjellige måter. Noen liker alpine og noen liker pioneer, og du kan vel egentlig ikke vite hva du vil ha før du har testet det over lengre tid (1-2 mnd) i din egen bil :) Uansett hva du velger så lager begge merkene kvalitetspsillere i toppsjiktet.

Er litt svak for P88'en sin Automatiske innstillinger av EQ og Time allignement, så for min del hadde jeg nok anbefalt Pioneer.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider