Gå til innhold

Ønsker å bytte turbo

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Er i markedet for en større turbo til min 230ft motor.

Jeg lurer på en slik en gt37.jpg

Det jeg lurer på er om jeg kan få en sånn på det orginale grenrøret.

Der sitter det jo en flens for td04 td04flens.jpg

Og det skulle vært en sånn flens for å passe garretten gt37flens.jpg

Hva gjør jeg ??? Må jeg kjøpe nytt grenrør for å kjøre med garrett? Svaret er vel nei, for bruttern hadde også 240 med ft motor og der satt det grösse garrett turbo på. Men hvordan i helvete pleier man å gjøre dette?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så lenge avstanden mellom boltene er lik..kjører selv med cossie flens på 940 manifold, men der er jo pyramide tettningen frest bort da selvsagt.

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man høvler av den biten som sitter på eksosmanifolden som går inn i mitsu turboen til vanlig..kan også frese opp hullet på manifolden så det blir likt som turboen, iogmed at det er lite originalt.. det er det de mener med å "porte" manifolden..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 16T rekker til 300-320Hk, og kan lade mer enn en std FT/FK bunn klarer med, også passer den rett på grenrøret, passer bedre til mappen på orginalsprutet osv.

Jeg ville ikke gått for twinentry turbo på ett vanlig grenrør...

Hvis du skal ha den garret turboen så ville jeg fått tak i/laget ett grenrør med dobble innløp, der 1-4, og 2-3 går inn på hver sitt innløp i turbinhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 16T rekker til 300-320Hk, og kan lade mer enn en std FT/FK bunn klarer med, også passer den rett på grenrøret, passer bedre til mappen på orginalsprutet osv.

Jeg ville ikke gått for twinentry turbo på ett vanlig grenrør...

Hvis du skal ha den garret turboen så ville jeg fått tak i/laget ett grenrør med dobble innløp, der 1-4, og 2-3 går inn på hver sitt innløp i turbinhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S70, v70 osv. Gå inn på fbt.se. Jønkøpings bildemonterning har jeg handlet av før og har gode erfaringer med, de har 16t turbo. Ingen 18 eller 19 t dessverre. Pris varierer, 3200,- til 3700,- svenske. Kanskje jeg bare skal hive meg i bilen å reise å hente en. Må 16t også modifisereres snu eksoshus eller er det bare 19 t

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider