Gå til innhold

Ønsker å bytte turbo

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

En 16T rekker til 300-320Hk, og kan lade mer enn en std FT/FK bunn klarer med, også passer den rett på grenrøret, passer bedre til mappen på orginalsprutet osv.

Jeg ville ikke gått for twinentry turbo på ett vanlig grenrør...

Hvis du skal ha den garret turboen så ville jeg fått tak i/laget ett grenrør med dobble innløp, der 1-4, og 2-3 går inn på hver sitt innløp i turbinhuset.

 

 

Hvis jeg kjøper 16t hvordan er det med montering av oljerør og vannrør? Stor forskjell fra 13c? Har disse vinklede avgasshus? Er det annen flens til downpipen på 16t iforhold til 13c?

Håper noen kan svare rimelig kjapt på dette for jeg lurer på å reise til svergie og kjøpe en 16t hvis alt er sånn nogenlunde bolt on.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kaster meg inn i tråden din jeg wounderbaum..

må vel være en fasit for hvem som har vinklede og ikke vinklede eksosflenser vel?

Noen med rett turboflens på sin 16t som kan oppgi Volvonummer eller 49189-xxxxx nummeret sitt? Har disse den vanlige 3-bolten som 13C har på downpipe'n også?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg inn i tråden din jeg wounderbaum..

må vel være en fasit for hvem som har vinklede og ikke vinklede eksosflenser vel?

Noen med rett turboflens på sin 16t som kan oppgi Volvonummer eller 49189-xxxxx nummeret sitt? Har disse den vanlige 3-bolten som 13C har på downpipe'n også?

 

 

skal 16t turbon brukes på 240 er den som er mest "bolt on" på 240 den ifra 850r,den har nemlig vanlig kon på eksoshuset.

 

Fikk tak i en 16t på skroten her om dagen,den var ifra nytype v70t5 og den hadde 3" vinklet avgashus.

Er vel de eldre som har rett avgashus med labyrintetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne 16t til 850.. Hvis dere leter på fbt.se finner du ikke en eneste en. flest turboer til disel. Men det er jo ikkeno problem å bruke den med vinkla avgasshus. Må bare kappe av flensen på downpipen å sveise på en ny..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal 16t turbon brukes på 240 er den som er mest "bolt on" på 240 den ifra 850r,den har nemlig vanlig kon på eksoshuset.

 

Fikk tak i en 16t på skroten her om dagen,den var ifra nytype v70t5 og den hadde 3" vinklet avgashus.

Er vel de eldre som har rett avgashus med labyrintetning.

 

Hmm, har 740 jeg, med 940-motor og 940 downpipe, og har egentlig bestilt meg ny 13c-turbo.. men har mulighet for forandringer fram til i kveld.

Så 16t fra 850R har vanlig kon (Som 13c) 3 styrebolter og rett eksosflens?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fannt noe som kunne vært perfekt for meg... men aner dogikke hva slags turbo det er da, men riktig flens hvertfal! Til V70R...

 

turbo_mm_011.jpg

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de der får du vel for 5000kr tror jeg. (via sverige)

 

 

Det er vel kanskje en td04hl-15G det der? Noen som har prøvd å sette på en slik tro?

 

Edit;

15G har jo rett avgasshus og er bolt on på downpipe'n etter det jeg har lest på nettet... hørtes jo bra ut :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp tilbake fra jb med en 16t med rett avgasshus. Det er turbo fra en c70. Det bør vel være nogenlunde bolt on, men når jeg skal snu huset 180 grader. Hva pleier man gjøre med feste til wg'en? Sveise fast i turboen?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av 16t:

 

IM001442.jpg

IM001441.jpg

IM001440.jpg

IM001439.jpg

IM001437.jpg

IM001436.jpg

 

15g så litt grovere ut i måla, men hvis GMV har rett angående hvor mye 16t klarer spiller det liten rolle for meg. Noen som vet hvordan man pleier ordne feste til wg? Kikka på orginal turboen og såvidt jeg kan se skal alt bare være bolt on sålenge man får snudd eksoshuset og festa wg klokka.

 

Bilen den kom fra er som sagt c70- b5234t3 model fra 98-05. Merkelig at c70 hadde rett avgasshus da. Når s/v70 har vinkla.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår