Gå til innhold

Tikking i motoren

Ranger emnet


Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Skiftet olje og filter igår kveld, og alt ble som nytt. Hører nå bare en dyp brumming fra eksosen! wooho

 

Kan vel nevnes at det jeg hadde før var: 1l shell olje fra februar, gammelt oljefilter, anno who-knows.. og gammel olje fra 2004 (ukjent merke). Genialt.

 

Fint at det ordnet seg.

 

Som jeg sa Quattro72, det er som regel oljen og ikke oljepumpa som er synderen :)

 

Castrololjen kan idag være bra, men det var den som fikk skylden for at BMW spiste kamaklinger og at ventiltetningene i VAG-motorer morknet, derav oljeforbruk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det ordnet seg.

 

Som jeg sa Quattro72, det er som regel oljen og ikke oljepumpa som er synderen :)

 

Castrololjen kan idag være bra, men det var den som fikk skylden for at BMW spiste kamaklinger og at ventiltetningene i VAG-motorer morknet, derav oljeforbruk.

 

 

kan jo se hvor lenge det varer;)

hvis det er oljen skal det vel bli bra etter å ha tatt en rens å byttet olje å filter vel?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo se hvor lenge det varer;)

hvis det er oljen skal det vel bli bra etter å ha tatt en rens å byttet olje å filter vel?.....

 

Kan si det slik, jeg har hatt mange VW og Audi og omtrent alle har hatt mer eller mindre problemer med ventiltikking. Ofte har problemet vært løst med å skifte olje og filter, gjerne flere ganger for å få ut gammel møkk. I de tilfellene dette ikke har gitt resultat, har jeg i tillegg skiftet løfterene. Tikkingen har da alltid forsvunnet uten å komme tilbake, oljepumpe har jeg aldri måttet skifte. (Jeg kjører kun på Mobil 1 5W-50)

 

Om du har hatt problemer med, eller kjenner folk som har måttet bytte oljepumpe, så sier ikke jeg at det er feil. Kan godt være at oljepumpa i de tilfellene var dårlig, jeg ytrer bare mine erfaringer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mao. sjekk oljetrykket først. Er det innen normene så kan man tenke på å bytte olje. Funker ikke det er det løfterene som er dårlige.. Enklere kan det ikke bli. ;)

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei alle som har skrevet på dette forumet, jeg er yderst takknemlig for og setter sånn pris på at dere på en kjempebra og vesentlig måte har ytret erfaringer om hva tikking i audi-motorene kunne skyldes. Jeg registrerte meg til og med bare for å få sagt dette. Nå skal jeg prøve å skifte olje og oljefilter, og også sila i oljepumpa, så får vi se hvordan det går! Takk igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår