Silverboy Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Dersom man monterer en ny turbo, kulelagret, kobler på olje inn og ser at det renner olje gjennom når man bruker starteren.. monterer sammen alle olje rør, vannkjøling osv og drar ut på veien..(på vei til gatebil) etter ca 30-40 mil så ryker det masse blått, olje i trykkrørene og turbo'n klarer ikke holde trykket oppe på høyt turtall lenger.. hva kan ha skjedd?? noen gode forslag? hvor begynner jeg å lete? Bittert å legge 14 lapper i ny turbo som bare holder en uke.. :( Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 sjekket du at det rant nok ut av oljereturen ifra turbo? hvis denne blir blokkert, eller at oljen ikke renner ut over oljenivå i bunnpanna, vil dette gjøre at oljen fyller seg i retur røret og vil tilslutt ikke renne ut av turbo. som igjen vil ødelegge lagrene i turboen. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Au... Kan nok høres ut som tett retur ja.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Har du rasa ny turbon??:eek: Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 kan jo være meget riktig det ja.. kan være helt tett for alt jeg veit.. kan jo ha tettet seg med groms fra den gamle, eller vært montert feil.. var jo nøyaktig samme feilen med gamle turbo'n.. vanskelig å fixe opp igjen da?? regner med å ta den av før jeg bruker den no mer, og eventuelt kjøre på gamle turbo'n inntill alt er fix ferdig.. den er det jo ikke så farlig med.. har luktet brent olje når jeg har kjørt hardt, og hadde en bak meg i går som sa det røyk stygt blått... :( utløpsrøret på turbo'n var tørt og fint, mens IC røret var grisete, og innløps"røret" på turbo'n var klissete.. oljefilm der skovlene er.. :( Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Vet at KRB har sagt en gang at det er ikke uvanlig at det er feil på selv helt nye aggregat. Vet ikke hva han mener med det men. Hvis man skulle finne ut det måtte man isåfal sende agregatet på rep. og betale for det. Om det da viste seg å være feil på det fikk man refundert utlegget. Litt rart om man sender det tilbake til de som har laget det og forventer at de skal si at det var de som hadde gjordt en feil, du slipper å betale for det. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Jeg monterte ny (overhalt?) turbo på en Peugeot 406 Td. Monterte også nye rør for olje både inn og ut for å være på den sikre siden! Etter ca 50 mil røyk det værre enn noengang av bilen, tok ut igjen turboen og den var bare å kaste! Firmaet som solgte turboen ga klar beskjed om at reklamasjon var uaktuelt da feilen var tett retur. Kjøpte ny turbo enda en gang og monterte! Alt ok! Fikk faktisk refusjon! Har også opplevd samme problemet på en golf TDi og en Transit, så at det kan være feil på nye turboer er helt sikkert! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.