Gå til innhold

Brukroa-garadge: Volvo 244 - turbo prosjekt

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Jeg har et 140amp mig/mag eller no sånt biltema sveis, og det funker bra til hobbybruk ihvertfall..

Når det gjelder kompressor derimot så ække sånn bitteliten europris jalla type no særlig å feks. sandblåse med akkurat, hvis du skjønner hva jeg mener..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir spennende dette. Bilen så jo ganske fin ut også. Lurer på om det blir et prosjekt på min også etterhvert nå. Mye som må gjøres på den. Men du skal bygge gasserturbo. Jeg har en trykkgasser om du er int? SKulle egentlig bruke den selv, men har fått rådebank på min B23A så jeg er ute etter ny motor med turbo og innsprut istede.

 

Gasseren ser slik ut og er av typen Solex 175CD, om du vil ha den til en billig penge så send PM.

 

Photo-0038.jpg

 

Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt ny nål, har ikkek fått brukt den selv etter kjøpet.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende dette. Bilen så jo ganske fin ut også. Lurer på om det blir et prosjekt på min også etterhvert nå. Mye som må gjøres på den. Men du skal bygge gasserturbo. Jeg har en trykkgasser om du er int? SKulle egentlig bruke den selv, men har fått rådebank på min B23A så jeg er ute etter ny motor med turbo og innsprut istede.

 

Gasseren ser slik ut og er av typen Solex 175CD, om du vil ha den til en billig penge så send PM.

 

Photo-0038.jpg

 

Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt ny nål, har ikkek fått brukt den selv etter kjøpet.

 

Hallo... :) Joa, den er ikke så verst i forhold til mye anna, men litt er det nå å gjøre på denna her også... ;) Angående den gasseren så har jeg 3 stk. sjøl + at jeg har bygd om en i tilleg så det er vel ikke nødvendig med en til, men nå veit jeg hvertfal at du har i tillfelle jeg eller en kompis trenger en vett... Du får lage tråd om prosjektet ditt da vettu når du begynner (hvis du ikke har). Tenkte på innsprut i staren jeg også, men ville lære litt isteden for å kjøpe komplett motor som man bare setter inn og kjører... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et 140amp mig/mag eller no sånt biltema sveis, og det funker bra til hobbybruk ihvertfall..

Når det gjelder kompressor derimot så ække sånn bitteliten europris jalla type no særlig å feks. sandblåse med akkurat, hvis du skjønner hva jeg mener..

 

Det funker altså... :) Er klar over at sandblåsing krever litt ja, men jeg kommer nok bare til å sandblåse motorrom og smådeler (har god tid i tilleg) så det er vel overkommelig eller? Det som er, er vel ar hvis kompressoren ikke lever nok luft vil den gå tom for trykk, så hvis jeg tar meg god tid med pauser så den får fylt seg opp igjen så skulle det vel gå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker altså... :) Er klar over at sandblåsing krever litt ja, men jeg kommer nok bare til å sandblåse motorrom og smådeler (har god tid i tilleg) så det er vel overkommelig eller? Det som er, er vel ar hvis kompressoren ikke lever nok luft vil den gå tom for trykk, så hvis jeg tar meg god tid med pauser så den får fylt seg opp igjen så skulle det vel gå? :)

 

Joda, det funker å sandblåse med det, men du burde ikke ha mange andre hobbyer enn bil, for å si det sånn, for det tar tiiiid...

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lincoln electric er ikke akkurat billig... men jeg vil bare nevne at jeg til dags dato ikke sedd et billi apparat som er bra bra! jeg har selv en kemmpi minarcmig 150 og den sveiser som en drøm! men det er et dyrt apparat! kosta meg vel ca 14000 komplett med gass og en del rabatt!

 

Jeg ville heller anbefalt deg og sedd etter et apparat til rundt 7-8k men husk å regn med gass, tråd, maske, hansker osv!

 

merker du kan se på er esab, kemmpi, lincoln!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, nå har jeg merkene å gå utifra hvertfal... :) Men hvor mye amp. burde apparatet være på?

 

kommer an på! jeg ville kjøpt et apparat me kapasitet til å sveise både rørtråd og aluminium så 150 ampere er i grenseland! kan nevne at mitt apparat sveiser 120ampere ved 60% som er meget gunstig! krafti litn sak på 9kg med tråd montert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår