Gå til innhold

Golf3 VS Honda Crx

Ranger emnet

Lellen

Anbefalte innlegg

Hejsan! Spelade 148.6 db med en Golf3a i Rudskogen. Använde mig av Ett Tudor Maxxima fram, och ett Northstar Nsb +90 bak. Drog 50mm2 kabel från + från det främre steget till det bakre och även samma med jordkabel. Inga säkringar här inte! Jordade extra fram vid motorutrymmet med en 50mm2 kabel och även bak vid bältesbulten. Det bakre batteriet hade jag precis intill lådan och slutsteget låg på ryggstödet som var nerfällt. Lådan så nära ryggstödet som det gick. Främre passagerarstol plockade jag ur. Lådan är avstämmd mellan 52-55 hz på ett ungefär. Slutsteget hade jag på halvgain, subsonic filtret var av och hz ställde jag på runt 60. Spelade en 54 hz sinuston. Nu tänkte jag bara höra med er i vilken bil ni tror att det spelar bäst i? Precis som i golfen så ska jag göra på samma sätt i Hondan. Lika förutsättningar med andra ord. Så fram med era vilda gissningar och även lite teorier. Har inte provat än i Hondan men nu är det inte långt kvar! Vet att det kan vara svårt att gissa men försök.

Linus"Lellen"Andersson

Passat kombi i Espl och Bassrace 2007

Team Ljudgaragen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bygget i en CRX nå, med to stk RF 30001BD, 2 stk RF T212" og 1 stk Kinetik HC-2400, og denne drar nå 149dB, og her er ikke kassen tunet eller justert.

Då borde det nästan gå. Är inne på mitt första tävlingsår så 150 db hade suttit fint som fan! Det märker vi snart!

Linus"Lellen"Andersson

Team Ljudgaragen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varför plockare du inte ur alla säten om du kör No Wall???? Eller är det jag som läser som en kratta?? Vi har alltid ökat när vi plockat ur bilarna, Så vore konstigt om det inte skulle göra det samma för dig?

Jo det blir att testa det på mantorp.

Linus"Lellen"Andersson

Team Ljudgaragen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har provat lådan i Crxen nu och fan vad gött det spelar! Tycker i mina öron att det låter betydligt högre iaf! Ska inte göra nån justering med kablar eller etc innan mantorp nu utan jag kör precis som jag gjorde på rudskogen. Spelar det högre så kommer jag att justera och komplettera med mer kablar och batteri.

Linus"Lellen"Andersson

Team Ljudgaragen

Lenke til kommentar
Del på andre sider