Gå til innhold

Bilen litt tregstarta

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har merket i det siste at bilen ikke er like lettstarta som den var for et års tid siden. Har lada batteriet skikkelig opp og alt, men hjelper fint lite. Mistenker selv at batteriet begynner å bli dårlig. Jeg har et voltmeter, men er usikker på hva jeg skal måle og hvor mye de målingene bør vise. Kom gjerne med tips :)

Noe annet som kan være årsaken bortsett fra batteriet?

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

start med et enkle först...

sjekk kontaktene pä batteri og pä starteren..se at det ikke er noe eire eller därlig kontakt der..

fä länt eller kjöp deg en syre mäler,koster ikke sä mange kronene.. mäl syren i alle cellene pä batteriet..da vet du om det er bra..

Hvis batteriet er i orden,er det sikert börstene i starteren som begynner ä bli därlige,eventuelt at det er därlig kontakt inne i starteren..

Häper du finner ut av det

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det gjør den... Den putter seg liksom i gang...

Du har ikke tang-amperemeter for hånden? Bare koble den over glødeplugg-ledningen å mål strøm-trekket..

Skal vel være ca 80 ampere på din bil. Har den mye mindre en det er en eller flere av glødepluggene defekte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har merket i det siste at bilen ikke er like lettstarta som den var for et års tid siden. Har lada batteriet skikkelig opp og alt, men hjelper fint lite. Mistenker selv at batteriet begynner å bli dårlig. Jeg har et voltmeter, men er usikker på hva jeg skal måle og hvor mye de målingene bør vise. Kom gjerne med tips :)

Noe annet som kan være årsaken bortsett fra batteriet?

Mvh

Mål med volt meteret ditt, da skal du ha ca 12v, + - 0,5v.

Start motoren og se hva du får da... skal ha ca 14v. + - 0,5v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider