Gå til innhold

diskanter som passer bra til boston pro series komposett

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

Route 66 består av et M25 (2x 25watt) og et M44 (4x 40watt) (=6 kanaler)... :thumb som ole martin nevner så er det innebygde delefiltret som er noe begrenset... -etter min mening er ZX serien den beste delefilter løsning som PG har laget ;)-.......

Mye interessant lesning her. Spesielt om 4.4 filteret.

ZX ja,- hadde endel av dem tidligere, 2 stk. ZX 350, ZX450 og ZX500. Som du nevner, meget gode delefilterløsninger. ZX450 ble senere erstattet med TI500.4, men til tross for nærmest identisk layout (forsterker) var brukervennligheten til delefilteret på 500.4 langt dårligere enn på den eldre modellen.

Det stemmer også det med M44 og M25 i Route 66. Mikset litt med modellene. Det høres bra ut at den er i god stand,- tydelig at forrige eier har visst hva han har hatt. Kjedelig å se montering, eller mangler på sådan, hvor flotte forsterkere ikke engang er skrudd fast men bare ligger der i trunken, gjerne med noe verktøy etc over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Route 66 består av et M25 (2x 25watt) og et M44 (4x 40watt) (=6 kanaler)... :thumb som ole martin nevner så er det innebygde delefiltret som er noe begrenset... -etter min mening er ZX serien den beste delefilter løsning som PG har laget ;)-men kjør mest mulig aktiv og da er mindre kritisk med nøyatig samme type diskant (Neo 4t) så det Mr SQ har kan være minst like så bra, største og beste ved den neo diskanten var så mye effekt den tålte uten å anstrenge seg.... Den passive delfiltre til 4.4 settet er forresten ikke impedans korrigert så teoretisk skal funke en hvilken som helst diskant som har samme impedans, frekvens egenskaper og lydkvalitet, nivåen må nok tilpasses med det er ikke annet en motstand i serie -dempe leddet som er i delefiltret- husker jeg ikke feil så er det et 12dB filter til diskanten og 6dB til mellomtonen.

ellers er riktig måtte slik du beskriver oppkobling,

-front utgangen begrenses til nederste frekvens som frontsettet skal spille, øvre frek til mellomtonen begrenses i ampen i LP modus, diskanten kjøres i HP og her justeres i ampen nederste frekvens den skal gjengi...

-rear utg bestemer nedre frek på mellombassen og øvre grensefrekvens justeres i ampen i LP modus... Voila, greier deg uten extra aktiv deling og får kortest mulig signalvei... :hello:

-sub utg self til dedikert amp da Route66 blir bare til frontsettet... :thumb en M44,M55, eller M100 hadde vært kronen på hverket...:pray

takk for svar.. :)

ikke for å kverulere, men er du sikker på det stemmer det du sier med effekten? i brukermanualen står det at alle utgangene er på 40 watt rms hver ved 4 ohm og 12v(altså 6x40 rms).. fikk akkurat specsene på forsterkeren på mail fra fra pg skjønner du.. specsene på den forsterkeren er jo helt rå.. :respect dempningsfaktor på 500 til 1 og signal/støy forhold på >100db.. gleder meg til å koble dette her opp.. :hello:

godt å høre det går an å bruke andre diskanter til dette.. begynte å lure litt på hvordan jeg skulle få tak i en neo 4t diskant uten å kjøpe et komplett sett fra ebay.. er ikke akkurat billige høytalere.. hehe skal uansett ta meg en tur opp til mr_SQ en av dagene denne uka så kanskje han finner noe gøy til meg.. :)

blir seff separat forsterker til subbene.. har en som leverer mer enn de subbene kan ta i mot, men den er ikke akkurat bygd for lydkvalitet så blir nok til at jeg skaffer meg en phoenix gold forsterker til.. :) må nesten ha alt i samme merke.. hehe er det noenlunde samme design og farge på M44,M55, eller M100? er det vanskelig å få tak i de forsterkerne du nevnte til slutt? vet du ca hva de ligger på i pris? har hørt en del om de, men aldri sett noen til salgs så er litt blank her.. m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye interessant lesning her. Spesielt om 4.4 filteret.

ZX ja,- hadde endel av dem tidligere, 2 stk. ZX 350, ZX450 og ZX500. Som du nevner, meget gode delefilterløsninger. ZX450 ble senere erstattet med TI500.4, men til tross for nærmest identisk layout (forsterker) var brukervennligheten til delefilteret på 500.4 langt dårligere enn på den eldre modellen.

Det stemmer også det med M44 og M25 i Route 66. Mikset litt med modellene. Det høres bra ut at den er i god stand,- tydelig at forrige eier har visst hva han har hatt. Kjedelig å se montering, eller mangler på sådan, hvor flotte forsterkere ikke engang er skrudd fast men bare ligger der i trunken, gjerne med noe verktøy etc over seg.

skal bli morro å se hvordan det spiller.. m'm

skal garantere deg at den forsterkeren skal bli passet like godt på av meg som forrige eier.. :thumb blir ikke akkurat liggende og slenge i bagasjen nei.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du speks på alle spesial edition M-series forsterkere

http://www.phoenixgold.com/webfaq/M_Special.htm

har manualen som fulgte med forsterkeren da den var ny foran meg og den er annerledes.. der står det svart på hvitt 6x40 rms skjønner du.. kan sikkert sende den på mail hvis du vil se selv.. står oppgitt alt av opplysninger der og alt annet enn watt er likt mellom den siden og manualen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være de foandret litt på den under dens levetid. Den var faktisk å få takk i i flere år, men den stod aldri i noen brosjyre (Very hush hush only for you my firend, derfor ble det ikke solgt mange av dem).

Ta godt vare på den, ble solgt svært få av disse i Norge (maks 5-6 stykker tror jeg)

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

hva tror dere om denne diskanten da? kikket litt på nettet her nå og fant denne.. :)

Macrom EXT32T

ext32t.jpg

The reference in car audio hifi - Revolutionary orientable Ø32mm silk dome tweeter, ferrofluid cooled, with removable chamber - Ø32mm aluminium voice coil - Multi mounting kit - Very high power handling 120w, 60 W rms - Frequency response : 2500 Hz - 25 kHz - Sensitivity : 91 dB - Impedance : 4 ohms - Fs : 1300 Hz - Mouting depth : 10 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider