Gå til innhold

tenningsproblem!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 86 mod volvo 360 gl, har montert turbo på denne (b200k motor). men det er uvesentlig nå. den har gått fint i 1 dag nå, kjørte til butikken, satte den fra meg, når jeg skulle starte igjen fusket den noe inne i helvette... går ikke på tomgang, må mye gass til for å få den opp i turtall og den ryker og fusker. la merke til at vakuumslangen til..(fordeleren?) lå løs. den er bare festet i den enden ved batteriet på den elektroniske enheten som gir gnist til fordeleren(det går en ledning fra denne til fordeleren).

 

altså: vakuum slange som er løs fra "boksen" ved batteriet. hvor skal denne? er den vesentlig? merker også at det ikke er helt tett i trykkboksen som sitter ¨på forgasseren, kan denne være problemet?

 

bilde:

får ikke satt det inn, har det bare på pcen, ikke på internett, eller en link. please hjelp!

 

edit: ikke si "søk på forumet", for det har jeg gjort, og jeg finner ikke noe konkret svar..

 

MVH kenneth

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye plugger hjalp ikke, fordelerlokk og ledninger hjalp ikke. please hjelp! aner ikke hva det kan være? kan det være fordeleren som gikk når jeg startet? den hakker, går ikke på tomgang og er seig opp i turtall, dem ryker og lyden minner om en v8er.. hehe..

 

kom igjen a volvo freaks.!

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkboksen bør nok være rimelig tett, ja... Vacuum-slangen er det vanskelig å svare på sånn uten videre, hadde vært lettere "live".

 

Det er første gang jeg ser en turbomata K-motor! Hvilken topp sitter det på den? Støpenr på eksosside mellom syl. 1 og 2., type "100xxx"

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkboksen bør nok være rimelig tett, ja... Vacuum-slangen er det vanskelig å svare på sånn uten videre, hadde vært lettere "live".

 

Det er første gang jeg ser en turbomata K-motor! Hvilken topp sitter det på den? Støpenr på eksosside mellom syl. 1 og 2., type "100xxx"

 

 

hehe ja det er sjeldent det;-) toppen er en 530, innsug, gasser(solex), manifold og turbo er vel fra 740 eller 940.xs IC. samco slanger og 3" hele veien. nå fikk bare prøvd morroa litt før den begynte å tenne dårlig, tviler på at det er vakuum slangene... men derimot fordeleren eller reg reima? kan reg reima ha hoppet over et hakk? er dette vanlig?

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er sikker på at det er en K-motor hvorfor skulle det ikke være det? er jo jeg som har satt sammen alt da:-P vet hva som er der og ikke.. hehe..

 

er en 86 mod 2 liter. denne kommer bare med 200k, det står på motoren og på den lille metall plata foran i motorrommet.. andre stempler? why?

 

edit. bilder: (skjønner ikke hvorfor du tviler sånn men:-p):

 

IMAGE_138.jpg

 

IMAGE_140.jpg

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at reima har hoppa over, men ingen anelse...

 

K-motoren har jo forbrenningsrom i stempelet, mens alle de andre volvomotorene har det i toppen... Med "vanlig" topp på en K-motor vil du vel få veldig lav kompresjon?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at reima har hoppa over, men ingen anelse...

 

K-motoren har jo forbrenningsrom i stempelet, mens alle de andre volvomotorene har det i toppen... Med "vanlig" topp på en K-motor vil du vel få veldig lav kompresjon?

 

530 topp er originalt på b200k det, mener jeg hvertfall.. trodde det heller var omvendt jeg, at K serie motorene hadde en høy komp, kanskje litt skummelt høy for å kjøre turbo på.

men den gikk helt fint, ladet og deilig lyd, synd det som har skjedd nå. er det ingen som kjenner igjen "symptomene"?

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår