veilside_civic Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 hei, jeg har en 86 mod volvo 360 gl, har montert turbo på denne (b200k motor). men det er uvesentlig nå. den har gått fint i 1 dag nå, kjørte til butikken, satte den fra meg, når jeg skulle starte igjen fusket den noe inne i helvette... går ikke på tomgang, må mye gass til for å få den opp i turtall og den ryker og fusker. la merke til at vakuumslangen til..(fordeleren?) lå løs. den er bare festet i den enden ved batteriet på den elektroniske enheten som gir gnist til fordeleren(det går en ledning fra denne til fordeleren). altså: vakuum slange som er løs fra "boksen" ved batteriet. hvor skal denne? er den vesentlig? merker også at det ikke er helt tett i trykkboksen som sitter ¨på forgasseren, kan denne være problemet? bilde: får ikke satt det inn, har det bare på pcen, ikke på internett, eller en link. please hjelp! edit: ikke si "søk på forumet", for det har jeg gjort, og jeg finner ikke noe konkret svar.. MVH kenneth Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 bilder på forumet: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89402 Hva er gjort med motoren? Hvilke(n) gasser(e) sitter det der? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 er innsug, manifold og gasser fra b230 ft mener jeg å huske, solex gasser. bilder: (takk for hjelpen!) motoren: der hvor vakuum slangen sitter: kan dere hjelpe? Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 nye plugger hjalp ikke, fordelerlokk og ledninger hjalp ikke. please hjelp! aner ikke hva det kan være? kan det være fordeleren som gikk når jeg startet? den hakker, går ikke på tomgang og er seig opp i turtall, dem ryker og lyden minner om en v8er.. hehe.. kom igjen a volvo freaks.! Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Trykkboksen bør nok være rimelig tett, ja... Vacuum-slangen er det vanskelig å svare på sånn uten videre, hadde vært lettere "live". Det er første gang jeg ser en turbomata K-motor! Hvilken topp sitter det på den? Støpenr på eksosside mellom syl. 1 og 2., type "100xxx" Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Trykkboksen bør nok være rimelig tett, ja... Vacuum-slangen er det vanskelig å svare på sånn uten videre, hadde vært lettere "live". Det er første gang jeg ser en turbomata K-motor! Hvilken topp sitter det på den? Støpenr på eksosside mellom syl. 1 og 2., type "100xxx" hehe ja det er sjeldent det;-) toppen er en 530, innsug, gasser(solex), manifold og turbo er vel fra 740 eller 940.xs IC. samco slanger og 3" hele veien. nå fikk bare prøvd morroa litt før den begynte å tenne dårlig, tviler på at det er vakuum slangene... men derimot fordeleren eller reg reima? kan reg reima ha hoppet over et hakk? er dette vanlig? Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Er du da sikker på at det er en K-motor? Det kan vel forresten vært bytta til andre stempler også... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 ja er sikker på at det er en K-motor hvorfor skulle det ikke være det? er jo jeg som har satt sammen alt da:-P vet hva som er der og ikke.. hehe.. er en 86 mod 2 liter. denne kommer bare med 200k, det står på motoren og på den lille metall plata foran i motorrommet.. andre stempler? why? edit. bilder: (skjønner ikke hvorfor du tviler sånn men:-p): Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 men, kan det være registerreima som har hoppet over? eller hva kan det være? er det vanlig at fordeleren tar kvelden? Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det kan være at reima har hoppa over, men ingen anelse... K-motoren har jo forbrenningsrom i stempelet, mens alle de andre volvomotorene har det i toppen... Med "vanlig" topp på en K-motor vil du vel få veldig lav kompresjon? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veilside_civic Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det kan være at reima har hoppa over, men ingen anelse... K-motoren har jo forbrenningsrom i stempelet, mens alle de andre volvomotorene har det i toppen... Med "vanlig" topp på en K-motor vil du vel få veldig lav kompresjon? 530 topp er originalt på b200k det, mener jeg hvertfall.. trodde det heller var omvendt jeg, at K serie motorene hadde en høy komp, kanskje litt skummelt høy for å kjøre turbo på. men den gikk helt fint, ladet og deilig lyd, synd det som har skjedd nå. er det ingen som kjenner igjen "symptomene"? Siter Volvo 360 turbo selges. PM for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Med forbrenningsrom i stemplene OG i toppen blir det dobblet forbrenningsrom...630 som er standard på K-motor... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Med forbrenningsrom i stemplene OG i toppen blir det dobblet forbrenningsrom...630 som er standard på K-motor... Standard på B230K ja, men ikke på B200K. Mer forskjell på B230K og B200K enn slagvolum. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 ja, er 530 på 200K.. sjekka reg reima? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 du har også ingen slangeklemmer på slangene....??!!! Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.