Gå til innhold

Sjekke register på VW 1.9 tdk

Ranger emnet


pajero

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt en bil som ikke går. Skal sjekke register da jeg tror feilen ligger der en plass (hoppet over noen tenner?!)

 

Finner ikke timing merkene... Hvor er de?

Finner kun hvor pumpa og veiva skal stå, men ikke kammen..??

Noen som vet??

 

hei

sjekk bakkant på kammen, mener å huske det skal være et spor der som skal ligge parallellt med kanten på toppen.

 

Mvh

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av toppdekselet så ser du merket i enden på kammen. kan bruke en fastnøkkel e.l som du legger inni sporet. det skal stå parallet med kanten på toppen.

 

Vær obs på at du må justere inn dieselpumpa med måleur viss du tar av reima...

Man MÅ ikke. Men BØR siden bilen går bedre og antagelig noe billigere. :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa. Da er reima plukket av, og toppen ble demontert også. Er en ventilløfter som har blitt knust. SÅ da er jeg igang med å bytte topp, da jeg hadde en liggende. Har alle verksteder måleur, eller må jeg til spes. diesel verksted?

Hvordan får man satt selve veiva i nøyaktig posisjon. Synes den inpeksjonsluka ikke var så nøyaktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa. Da er reima plukket av, og toppen ble demontert også. Er en ventilløfter som har blitt knust. SÅ da er jeg igang med å bytte topp, da jeg hadde en liggende. Har alle verksteder måleur, eller må jeg til spes. diesel verksted?

Hvordan får man satt selve veiva i nøyaktig posisjon. Synes den inpeksjonsluka ikke var så nøyaktig...

 

 

Går du til møller har de garantert måleur. men andre normale verksteder bør også ha.

Har du tatt ut hele den store plast-dingsen på clutchhuset? eller bare den lille proppa i midten?

 

Jeg har aldri hatt noe problem med å se merket på svinghjulet i alle fall...

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tatt ut proppa... Kan / skal jeg ta ut hele saken?

 

Takk for super hjelp.. Ser ut for at kam og ventilløfter må byttes også. Skal legge ut bilde av det som møtte meg når jeg åpna ventildekselet....

 

 

Det er best å ta ut hele greia, ja. Den er skrudd nedi clutch-huset. Jeg bruker bare ei vannpumpetang for å løsne den..

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man Må ikke ha riktig tenningstidspunkt, men det er gjærne en fordel da...

Ja vi bruker det på jobb, men lar du dieselpumpe-reimskiva stå slik i forhold til resten av registeret som det gjorde før du tok av reim så blir det som det var. Men uansett best å justere ja. Et godt eksempel er en gang vi skiftet regreim på en passat 1.9TDK. den gikk som et tørket vedlass. Justerte pumpe med måleur, å den ble "sprek" (tatt i betrakning). Så det er alltid best.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår