Gå til innhold

Hjelp! Er toppakninga klar for å byttes?


Mercedes 190 E

Anbefalte innlegg

Mercedes 190e - 1991 modell, gått 195.000KM :respect

 

For et par uker siden, i fjerde gir, rolig i 80km/t, så "døde" bare motoren ut helt uten videre. Jeg slapp gassen, lot den gå på "kompen" og etter en 100 meter eller noe så starta'n, og alt gikk bra. Jeg trodde bare det var litt bensinproblemer siden jeg akkurat hadde fylt bensin på en noe sliten bensinstasjon.. vann i bensina sikkert, tenkte jeg.

 

Men så akkurat nå i kveld, like rolig i 4 gir, hadde akkurat lagt meg i 80km/t etter en rundkjøring, så "døde" motoren igjen, jeg gjorde akkurat det samme - slapp gassen litt, og prøvde å få den back on track den veien, men dessverre så funka ikke dette nå. Jeg måtte pent blinke inn til sida, la bilen dø helt ut. Jeg slo av tenninga, og vrei nøkkelen om for å starte, og da starta den fint med en gang.. Jeg kjørte de 4 km hjem, og det gikk helt fint.

 

Er det noen som har noen forslag på hva det her kan være?

Topp pakninga?

Hele fuc%#"ings toppen?

Rusk i gasseren?

 

Noen flinke mercedes gutter her som kjenner igjen symptomene?

Vær så vennlige å svar meg så fort dere kan, jeg gidder ikke en verksted utgift på 1000,- bare for å sjekke hva som er galt, hvis jeg kan slippe!

 

Hilsen Mercedes eier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, den er rimelig diger.. sort av plast! oval sak med masse klemmer på. Også dekker den nesten hele toppen...

 

Skulle gjerne lagt ut bilde jeg, men får ikke tatt noen om dagen.. kamera har fått litt motorstopp det også.

 

Men godt å høre at det kanskje ikke er toppakninga.. trodde ikke det var mulig med kondens når det er så varmt i været. Selv om det var jæv¤#" varmt den dagen det skjedde, pluss litt småracing med en 125cc tidligere på dagen, også hadde det jo blitt kaldere på kvelden igjen når den stoppa, så jeg veit ikke om det lar seg gjøre med kondens da jeg, men det hadde jaggu vært fint om det var det gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, den er rimelig diger.. sort av plast! oval sak med masse klemmer på. Også dekker den nesten hele toppen...

 

Det hørest ut så du har innprut motor ja.. Den på forgasser motoren (190) har rund luftfilterboks, og innsprut motoren (190E) har ovalt.

VW Golf II 1600 CL (Vinterbil)

(x)Mercedes-Benz C280 Sport

(x)Mercedes-Benz 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e321, Mjolnir: Hjertelig takk begge to! Jeg la merke til i går også.. det er sykt med kondens i lufta sånn i 23 tida. Satt ute på terassen og ble helt våt gitt. SÅ for å svare meg selv litt lenger opp her: Det kan LETT bli kondens hvis dagen har vært skikkelig varm, og det blir kjøligere på kvelden.

 

Jeg har hittil fylt full tank, og helt på 200ml kondensfjerner. Får se åssen det går. Har også hørt at det kan være det releet. Får sjekke det som neste punkt hvis ikke stoppinga gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår