Gå til innhold

Fjerning av merker bake

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Kommer ann på forskjellige ting.

Du må helst lakke, uansett.

Metalic: Trenger ikke å lakke alt med base. Men klarlakk bør du ta over hele

Tett farge: Ta hele og legg overgangene i plateskjøtene.

Har du en VW logo midt på bak så er denne senket inn i plata, jeg kappa ut og sveiste inn på min egen. Golf GTI emblemet er festet i noen hull. Disse sveiste jeg også igjen på min.

post-2226-13804851680566_thumb.jpg

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du embelemet nederst til høyre på luken?

Ta et fiskesnøre og skjær det av. Prøv å få med deg mest mulig av limet. Deretter tar du hårføneren og en bøtte med varmt vann og klut for å få bort det resterende limet.

Det er lakk under embelemet, men du vil kanskje få litt skjolder siden lakken rundt har falmet litt med årene. Polér hele bakluken (og resten av bilen) så vil det ikke synes så godt. ;)

Lykke til!

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Er ikke noe emblem på bakluken, bakplata derimot. :)

Er de limt på GTI 16V istedet for de hulla det er på C, CL, GL, og GTI?

Jeg tok av GTI 16V embelemene på en 86 modell og der var det ikke noe hull under. Men med nærmere ettertanke så husker jeg naboen stod og bannet i fjor sommer da han fant ut av embelemene bak på den gamle passat stv hans var festet i noen hull, så nå ble jeg litt usikker... VAG pleier vel å ha de hullene på eldre modeller? Hvis Golf C, CL og GL har de hullene burde jo GTI ha disse også? Var kanskje blitt sveiset igjen på den jeg tok de av på da? Og embelemene blitt limt på igjen etterpå? Bilen hadde tross alt blitt omlakkert en gang.

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alltid hull under Volkswagen og Golf (evt gl, cl, ls, gtd, gti, ghitogdit...), men det som ellers måtte være av merker og emblemer er som regel limt, ja... På min står det et GolfGTI som er festet med klips i karosseriet. Dette kan nappes av lett og evt settes på igjen. G60 Syncro derimot er limte merker som etterlater seg endel snusk som en kan vaske bort (akkurat som den stygge teipen på luka...) men lakken er jo alltid av en annen kvalitet under... Skal du ha vekk alle emblemene må du sveise hullene etter plastklipsene, ja.... Alt vises godt i ETKA.... Har jeg hørt.............................................;)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...