Gå til innhold

Instrumentpanel nåler =)

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet instrumentpanel i vectraen til ett med turteller :thumb bilen jeg tok dette fra hadde 2 tilkoblinger urenom speedometer wiren. jeg hadde kun en i min bil men alt fungerte alikevell. noen som vet hva den andre var til?

Måtte itilleg bytte skivene i den nye da disse var krøllete og føle men når jeg tok av speedonåla og satte den på ijenn følte jeg speedoen viste mer enn jeg faktisk kjørte sånn ca 20km/t for mye i hastighet rundt 100. siden speedometeret ikke begynner å vise noe før 20km/t tenkte jeg at jeg bare satte nåla litt lenger ned men det ble ikke helt 100% noen som vet hvordan denne skal stå helt nøyaktig(om det er noen merker på nål og på panelet eller noe slikt.) Dette gjelder også turteller:) ble litt mye her nå men håper noen forsto hva jeg prøver å finne ut:respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om det blir helt det samme men.. Jeg byttet instrumentskive på min vectra b og da jeg skulle sette på nålene igjen ble det ikke helt nøyaktig.. fordi jeg satte på nålene før jeg monterte instrumentpanelet i bilen. jeg monterte det i biln og startet opp! det jeg så da, var at da bilen sto i ro var nålan under 0 km/t. jeg tok av nåla igjen og satte dn på 0 km/t da bilen sto i ro.. Da ble det helt nøyaktig.. Var å kjørte bak en kompis får å sjekke om det ble rett og det var det! Mener det det blir det samme på din også.. håper du forsto hva jeg mente..

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om det blir helt det samme men.. Jeg byttet instrumentskive på min vectra b og da jeg skulle sette på nålene igjen ble det ikke helt nøyaktig.. fordi jeg satte på nålene før jeg monterte instrumentpanelet i bilen. jeg monterte det i biln og startet opp! det jeg så da, var at da bilen sto i ro var nålan under 0 km/t. jeg tok av nåla igjen og satte dn på 0 km/t da bilen sto i ro.. Da ble det helt nøyaktig.. Var å kjørte bak en kompis får å sjekke om det ble rett og det var det! Mener det det blir det samme på din også.. håper du forsto hva jeg mente..

Jepp meinte ka du forsto:spin men speedoen min begynner på 20km/t ikke 0. men fekk et fint svar av ein på calibra.no dette fungerte flott fekk 1km/t feil når eg målte me saaben t far ;-) legge inn linken viss någen andre trenge dette i framtiå:thumb http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=31381

Lenke til kommentar
Del på andre sider