Gå til innhold

Takluke på volvo.

Ranger emnet


244GLE

Anbefalte innlegg

En kompis av meg hadde en 82 244 GLT med soltak med vipp, det så likt ut som en 740 luke. Innertaket var fint og, så vidt eg husker. Han sa bilen var en jubileumsmodell, men en annen kompis sin 82 244 GL var og jubileum, og den hadde bare m46 og turteller.. En tredje kompis sin 84 244 GLT hadde 1-veis takluke..

 

Poenget: Takluker var gjerne big business tidligere, for eg har og sett en 245 fra 70-tallet med 2-veis luke, og den bilen er ellers så høy og stygg og original som du får den..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du leste vel hva jeg skrev?

Samme delenummeret på taklukemekanismen fra 75 til 93,

Tror han mente at det kanskje finnes et annet delenr for 2-veis luke, type et mindre kjent..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer sikkert, syns det er alvorlig rart om de skulle gå fra 1-veis på 140 via 2-veis på 70-tallet på 240 og så tilbake til 1-veis ut perioden..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på billia på hamar fant fram papirkatalogen til 240 (den gode gamle på tykkelse med 2-3 telefonkataloger) der var det beskrevet 2 eller 3 forskjellige takluker til 240, delene til min type var gått ut av produksjon og det fantes heller ikke på lager, hverken i norge eller sverige...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er å bygge om mekanismen,men en annen sak er at man blandt annet må kappe av "utstikket"bak på luka samt lage en dreneringsrenne i bakkant.

 

bygde tilt på "ølbussen" (142) en gang uten å lage dreneringsrenne.

Det hadde funket fint med potteplanter i bilen for å si det sånn.

 

fikk litt følelse av å være i et drivhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår