Gå til innhold

Takluke på volvo.

Ranger emnet

244GLE

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det noen som vet om det er muli å få "vipp" på takluka på 200 seien?? altså med orginal takluke!

kom vel ikke slik orginalt men jeg bygde om til det en gang,mekanismen er ille nok å få til og virke men der værste er å få plass till dreneringsrenna som må ettermonteres i bakkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på huggeren i Mosjøen og der var en Volvo 244 med org takluke.. mener den var 2veis.. hadde taklyset framfor luken, og var med sveiv, synes det så org ut..!!

jeg har kappet av et tak fra 240, med det var bare enveis.. har det liggende i fjøset..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min -77 har original 2-veis luke...jeg trodde alle 240-luker hadde det...

2 veis ja,alle orginalluker går jo å kjøre frem og tilbake,blir 2 veiser det:thumb

Jeg mener ingen 240 er levert orginalt med luke som går å vippe,men en fikk ettermontert luke i glass (og den gikk å vippe)eb gang i tiden.

Denne luka var meget bra og innertak osv som fulgte med så orginalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale lukene på de tidlige utgavene er ivertfall 2-veis, ifølge bruksanvisningen og delekatalogen på bilia på hamar. Jeg skal sjekke '83-modell bruksanvisningen også, men jeg mener at det er beskrevet 2-veis luke i den også.

2-veis= både opp og bakover....

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale lukene på de tidlige utgavene er ivertfall 2-veis, ifølge bruksanvisningen og delekatalogen på bilia på hamar. Jeg skal sjekke '83-modell bruksanvisningen også, men jeg mener at det er beskrevet 2-veis luke i den også.

2-veis= både opp og bakover....

140 har jo samme luke som 240,ingen vipp der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider