Gå til innhold

mazda 323 86 mod, Selvgjort er velgjort

Ranger emnet

Janp87

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de er forsenket litt, jeg skal sparkle over hele fangeren,...

Vær obs på at sparklingen lett sprekker dersom det er litt tykke lag. Er kjedelig dersom du legger mye jobb i å få det pent og så sprekker det opp etter noen uker.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det viste jeg ikke... Hva mener du med littt tykt? 2-3mm?

Men uansett, jeg skal bruke glassfiber der det kreves tykke lag, og så skal jeg bruke glassfiber på det groveste etter det og ta det siste med vanlig sparkel og filler...

og hvis det sprekker mer en en gang kommer jeg heller til å lage form av denne fangeren og støpe en glassfiberfanger som ikke trenger å sparkles så mye;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt! Godt å se det er flere med Mazda 323 innpå her! :)

Skal følge med på denne! Spennende løsning du har valgt på skjermene ja! hehe

Og kaller du 1,6 litern for rask? :P hehe..syns nå itte den er så kjapp at det gjør no men! den går helt greit egentlig! går bedre enn man trur faktisk! hehe..

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt! Godt å se det er flere med Mazda 323 innpå her! :)

Skal følge med på denne! Spennende løsning du har valgt på skjermene ja! hehe

Og kaller du 1,6 litern for rask? :P hehe..syns nå itte den er så kjapp at det gjør no men! den går helt greit egentlig! går bedre enn man trur faktisk! hehe..

nei sier ikke at 1,6i er rask, men den har 90hk og min har 75hk, så jeg sier at den er raskere enn min:(

Men hvis du putter en liten turbo på den blir den nok rask;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei sier ikke at 1,6i er rask, men den har 90hk og min har 75hk, så jeg sier at den er raskere enn min:(

Men hvis du putter en liten turbo på den blir den nok rask;)

hehe jada..skjønner å du mener ;) bilen veier vel ikke mer enn 980? kg så dem er ikke så værst..:)

-85 Audi 90 2,2E 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har 3trinns automat så den akser ikke for fort og toppfarten suger:(

Men jeg skal få omslipt kammen, og skifta til 5trinns manuell girkasse, så får jeg sikkert 10hk mer på hjula enn jeg har nå, og det tror jeg vil merkes godt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

blir bra detta! trur du må gå til anskaffelse av et større eksosrør da du er ferdig med fangeren :P blir litt pinglete i forhold til resten der liksom! hehe

muligens litt offtopic: hva står LX for? je har 323 LX og trudde det liksom stod for stasjonsvogn je, men tydeligvis itte! ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, enda en 323 BF kjører til :P

Euro-styla japser er ikke vanlig så om du får dette fint så tror

jeg du kan få en sak som ingen andre har (er vel hele ideen med styling...)

tenkte det med lakk, hva med å lakke fangerne, kanalene og hjulbuene i en farge

og resten i en annen, er en del biler (litt eldere vanligvis) som har det.

hvit øverst og svart nederst, hvor mange ganger har man ikke sett det...

for se åssen min blir... må få penger først... (det vanligste problemet for stylere)

lenge leve 323'en :thumb

x:3xMazda 323BF (rest in pieces)

Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 Turbo 1985 (til en gang jeg får tid...)

kjører daglig en cosmo-grønn og dau Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meningen å få noe som ingen andre har.

Skulle legge byggeskum utpå den glassfiberen jeg hadde lagt som grunnlag til vinge (forme byggeskummet slik jeg ksla ha vingen og støype utenpå den...)

Men så fikk jeg litt problemer med byggeskum boksen, så jeg mått ordne litt for å få skum ut av boksen,

Kan bare si at byggeskum ikke er det letteste å fjerne fra asfalt eller hender!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhmm, vet ihvertfall fra husbygging og støping at det finnes litt forskjellige typer sparkel du kan bruke. Noen grovtyper som du legger i større lag, og så kan du legge finere sparkel over. Da skal den vel i utgangspunktet ikke sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker glassfibersparkel, den skal ikke sprekke. men det jeg er redd for er at den kan løsne i fra fangeren hvis jeg støter borti noe...

Men jeg tror jeg tar sjangsen på at det går bra:)

Da har jeg bare en hjulbue igjenn å sveise og så er jeg klar til å ta av fangeren og sparkle og lakke m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider