Gå til innhold

Nå blir bilavgiftene "billigere"

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trolig nok på oppdrag ja, men jeg tror neppe de kjører BMW 760 privat..

Hadde tatt seg ut og komme med en sliten, gammel Peugeot i store møter..

Og forresten, politikere tjener ikke så godt..

Slutt og syt..

Tjener ikkje godt? tjener no meir enn dei fortjener. setter desutan alt some r dyrt på vore regninger så då kan dei klare seg med svak/liten inntekt når det uansett er vi som betaler for alt. Har alltid reagert på sløsingen av penger hjå politikere og politiet også. I trondheim køyrer grisene svære chevrolet excursion og suburbun (eller ke det skrivs). det er jo ein heilt ubrukele tjenestebil!

-sluker bensin

-ubrukele på vinterføre sjølv med 4x4

-dyrt utstyr/deler og vedlikehold.

-ikkje særleg gode å køyre i storhastigheter.

-forurenser meir enn tre mondeoer...

så dei brukes til råne i byen og bruke opp vore penger i tanken!

bullshit

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hybridbilene kommer litt kjapt, så du kan få en bil av respektabel størrelse med ok motor til en billig penge.. Eg vil ikkje kjøre rundt i en Atos!

Forresten, gamlo har kjøpt en 06 Yaris D-4D (1,4 diesel), den går faktisk helt greit, hvertfall med tanke på at den gamle yarisen var en 1.0 bensin.. Så de blir vel dyrere no, tenker eg..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hybridbilene kommer litt kjapt, så du kan få en bil av respektabel størrelse med ok motor til en billig penge.. Eg vil ikkje kjøre rundt i en Atos!

Forresten, gamlo har kjøpt en 06 Yaris D-4D (1,4 diesel), den går faktisk helt greit, hvertfall med tanke på at den gamle yarisen var en 1.0 bensin.. Så de blir vel dyrere no, tenker eg..

Yaris blir trolig langt billigere, ettersom det regnes etter forbruk og utslipp, der den er i sitt ess. Small cars for teh win!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan kontakte Mular Krekar så spør om han kan ordne noe for oss?

Synes det er latterlig gjort av regjeringen...

Noen som tror Norge hadde vært (et enda bedre land å bo i) visst vi hadde hatt President? Da kunne nesten "hvem som helst" styrt landet... Kanskje en av oss her inne? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det å mappe opp 16v motoren til bruk med etanol da!

men, dere veit vel alle hvordan folk er når de kommer på stortingen?

det går sånn!

blablabla, når vi kommer inn så skal vi bla bla bla!.. så kommer de innafor døra. setter igjen skoa og tar fullstendig av!

mon tru om det er der all narkoen som beslaglegges hvert år havner!

for det virker jo som om de er skeive og høye hele gjengen! mister fullstendig fotfestet når de kommer inn!

og det værse av alt.. det er vi nordmenn som har bestemt at de skal være der!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg missforstått hele opplegget?

trodde dette var engangsavgiften ved kjøp av ny bil? har det noe å si så lenge man allerede eier en bil?

man får vel kun høy pris dersom du skal kjøpe ny/bruktbil?

men er jo en sabla nedtur når man finner ut at man vil skifte bil..

noen som kan svare på dette?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe positivt i det negative. :)

Nåvel, det vil berre medføre(etter min meining) at folk kjem til å sitte på sine gamle bilar ENDA leinger enn me allerede gjer(då er det snakk om dei med nokelunde bra motor og litt hk)! i allefall viss store biler med lavt utslipp skal straffes for at dei er store...burde vere eit feit om bilen er stor eller liten, avgift burde vere av utslippsmengden og ikkje av storleiken og utslipssmengden!

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, det vil berre medføre(etter min meining) at folk kjem til å sitte på sine gamle bilar ENDA leinger enn me allerede gjer(då er det snakk om dei med nokelunde bra motor og litt hk)! i allefall viss store biler med lavt utslipp skal straffes for at dei er store...burde vere eit feit om bilen er stor eller liten, avgift burde vere av utslippsmengden og ikkje av storleiken og utslipssmengden!

Hvorfor vil de sitte på gamle biler lengre? Har du råd til rask, ny bil uansett? Når man kjøper ny bil, kjøper man som oftest en med 1.6 liter. De færreste kjøper nybil med over 300 hk, og de som gjør det, har råd til å bruke litt mer.

Hadde du hatt råd til ny bil med noenlunde bra motor uansett?

Slutt og syt (igjen).

Har hørt at nesten alle politikerene har en årslønn over en halv million jeg da.

ghost7: Ford Excursion, Chevrolet Suburban. ;)

Jeg regner med at kun de med høyskoleutdannelse, som har studert en god stund, har over halv million i året, og de har vært igjennom akkurat de samme avgiftene vi må, da de var studenter.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil de sitte på gamle biler lengre? Har du råd til rask, ny bil uansett? Når man kjøper ny bil, kjøper man som oftest en med 1.6 liter. De færreste kjøper nybil med over 300 hk, og de som gjør det, har råd til å bruke litt mer.

Hadde du hatt råd til ny bil med noenlunde bra motor uansett?

Slutt og syt (igjen).

Prisene er allerede det dobbelte sammenliknet med sverige!!!

Da refererer jeg til Volvos V70R.

850000kr i norge.

i sverige 450000kr.

Ikke prøv å fortell oss at vi går med på dette.

Vi kjøper 1.6litere av en grunn. Vi har ikke råd til mer.

Vi har en BMW 318.

Ubrukelig bil dersom man ikke skal annet enn fra A til Å.

Skal man ha henger eller liknende sliter den såpass at det er tungt å kjøre med.

Noen trenger arbeidsmaskiner! Ikke alle er fan av dollemaskiner som bare lager tikkelyder på tomgang.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider