nilssolli Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 jeg får inn jord støy på høytalerene/subben uansett hva jeg kobler på. har brukt forskjellige kabler, jordingspunkt, spilllere og forsterkere.. men alikevell får jeg all slags mulig støy inn på anlegget. noen som har noen tips om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 prøv samme jord på forsterker og spiller.. evt. kjør en 2.5mm2 jordkabel fra forsterker til spiller i tilegg til den kabelen du har til karosseri .. det kan hjelpe.. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 prøv og putt kablene inn i aluminiumsfolie, det kan fjerne støy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Sjekk jodingen til batteriet... sikkert full av irr... Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Finn ut hva det er som plukker opp støy. Trekk ut signalkablene fra spilleren, og skru på anlegget. Sjekk om støyen er der da. Om den er der da, er det enten signalkablene eller poweret til forsterkeren som plukker opp støy. Om ikke, er det spilleren eller poweret til spilleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Spilleren din har sannsynligvis mulighet for jord tilkoblet spillerens jordledning, og jording i godset til spilleren. Det som ofte skjer hvis det er stor forskjell på jordingen du har på spilleren og jordingen på forsterkeren er at du brenner av jordbaner i spilleren :rolleyes: (Noe jeg har gjort ett par ganger). Løsningen kan da være å åpne spilleren og lodde jordingene på nytt eller kjøpe ett støyfilter fra Stinger, det var hvertfall det filteret som funka på min tidligere spiller (Clarion). Har nå kjøpt ny spiller, har ikke problemer der, men det kan være lydsignalene går på fiber så da er det ikke noe støy som virker inn. Lykke til :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by Zetec Spilleren din har sannsynligvis mulighet for jord tilkoblet spillerens jordledning, og jording i godset til spilleren. Det som ofte skjer hvis det er stor forskjell på jordingen du har på spilleren og jordingen på forsterkeren er at du brenner av jordbaner i spilleren :rolleyes: (Noe jeg har gjort ett par ganger). Løsningen kan da være å åpne spilleren og lodde jordingene på nytt eller kjøpe ett støyfilter fra Stinger, det var hvertfall det filteret som funka på min tidligere spiller (Clarion). Har nå kjøpt ny spiller, har ikke problemer der, men det kan være lydsignalene går på fiber så da er det ikke noe støy som virker inn. Lykke til :D hvis jeg tar ut signal kablene, kommer meste parten av støyen bort, men jeg kjøte to nye signal kabler i går, men ingen forandring. skal prøve å skifte spiller i dag, allerede prøvd to. kjører samme jord på forsterkeren som på spilleren no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Da har du nok brent av jordingbaner i spilleren, du kan bruke ett støyfilter for å fjerne mesteparten av denne støyen, koster vel rundt 250kr for ett stinger filter. Eller bytt spiller, men husk å jorde denne godt, gjerne med jordledningen på spilleren og i godset på spilleren. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by Zetec Da har du nok brent av jordingbaner i spilleren, du kan bruke ett støyfilter for å fjerne mesteparten av denne støyen, koster vel rundt 250kr for ett stinger filter. Eller bytt spiller, men husk å jorde denne godt, gjerne med jordledningen på spilleren og i godset på spilleren. ok, takk for hjelpa, får bli neste forsøk d da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by nilssolli ok, takk for hjelpa, får bli neste forsøk d da. no har ¨jeg prøcd ny spiller og jordet den skikkelig, men fortsatt veldig med støy. hvis jeg kortslutter remote og +12v på forsterkeren og slår av spilleren får jeg forstatt samme støy, men hvis jeg tar ut signal kabelen forsvinner støyen, har prøvd både nye og gamle kabler så d kan ikke være de heller. har også prøvd å jorde signal kabelen men ingen forandring. den som finner løsningen på problemet må være veldig god Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by nilssolli no har ¨jeg prøcd ny spiller og jordet den skikkelig, men fortsatt veldig med støy. hvis jeg kortslutter remote og +12v på forsterkeren og slår av spilleren får jeg forstatt samme støy, men hvis jeg tar ut signal kabelen forsvinner støyen, har prøvd både nye og gamle kabler så d kan ikke være de heller. har også prøvd å jorde signal kabelen men ingen forandring. den som finner løsningen på problemet må være veldig god Det som er ditt problem er at signalkablene tar jord i fra spilleren og forsyner inngangen på forsterkeren. Dvs at hvis spilleren brenner av noen jordbaner blir potensialforskjellen mellom - på spilleren og - på forsterkeren "feil". Ble litt tuklete forklart detta, men. Jordingen på signalkablene skal ha samme - potensiale i begge ender, noe de sannsynligvis ikke har hvis det er brent jordingen i spilleren, veldig mange spillere har dette problemet pga de ikke ble skikkelig jordet på første forsøk. Billige spillere kan sikkert også skape problemer. Uansett hvor feil dette ble forklart nå, så er det helt klart at du har ett jordingsproblem, enten på spilleren eller forsterkeren. Siden du kan slå av spilleren og fortsatt ha samme problem, kan feilen ligge i forsterkeren. Ta en tur til nærmeste bilstereosjappe å få noen til å sjekke det. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Høres ut som om du får inn støy på kabelen, prøvd å ha signalkabelen i på forsterkeren, og ta den ut på spilleren? Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Juli 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by Wibla Høres ut som om du får inn støy på kabelen, prøvd å ha signalkabelen i på forsterkeren, og ta den ut på spilleren? tar opp støy hvis kabelen lstår i i forsterkeren , men ikke i spilleren. det om er rart er at jeg har prøvd 4 spillere og 5 forsterkere. problemene har vært de samme. rart hvis alle spillerene og forsterkerene er gåen. får ikke dette problemet i andres biler når jeg bruker anlegget. men støy filter kan jo være tingen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Da ligger problemet i bilen.. signalkabelen din tar opp støy fra noe i bilen din... hva slags signalkabel er det, og ligger den nærme strømkabelen? :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Hvordan er forsterkeren montert ? Ikke skru den fast i noe metal. Det er stor støykilde. Har du innsprøytning ? Prøv å legg signalkablene på motsatt side av der hjernen ligger. Er det støy kun når bilen går, eller uansett?? Hva slags støy er det ? Turtallsstøy, eller støy fra spilleren slik at du hører at du skifter sang og slik ??? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg