Gå til innhold

jordstøy

Ranger emnet

nilssolli

Anbefalte innlegg

For å gjøre det wabby mener kan være feilen (noe jeg tror det ikke er) er å ta ut spilleren av DIN-slotten, koble i ett par signalkabler du bare legger rett i gjennom bilen, dvs oppå seter osv og bak til forsterkeren, her skal du ikke kunne få inn noe særlig støy på kablene.

Men jeg mener fortsatt på at problemet ligger i brente jordbaner.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

For å gjøre det wabby mener kan være feilen (noe jeg tror det ikke er) er å ta ut spilleren av DIN-slotten, koble i ett par signalkabler du bare legger rett i gjennom bilen, dvs oppå seter osv og bak til forsterkeren, her skal du ikke kunne få inn noe særlig støy på kablene.

Men jeg mener fortsatt på at problemet ligger i brente jordbaner.

har prøvd å ha spilleren bak i bagasjerommet, da bruker jeg 0.5m signal kabler. forsterkerene er skrudd til ei mdf plate. men jeg jordet signal kabelen i begge ender, da kom støyen nesten bort, men den er der. har prøvd å jorde de tidligere å men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skjønner riktig, så har du prøvd flere CD- spillere, og flere typer signalkabler.

Men har du muligheten til å låne en annen forsterker, og prøve det ?

hva slags bil er det du har montert det i, golf ?

Har hatt noe støyproblemer i Scorpio, men i Jetta'n jeg har nå er det ingen tegn til støy.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilssolli

...men jeg jordet signal kabelen i begge ender, da kom støyen nesten bort, men den er der.

Om du jorder signalkablene, så må du bare gjøre det i den ene enden. Ellers fungerer den som en antenne.

Det hender faktisk at jeg lager signalkabel selv. Bruker en skjermet kabel med tvista par. Et par for hver kanal. Skjermen kobler jeg til jord i den ene enden. Har ALDRI greid å fremprovosere støy i en slik kabel. Pluss med en slik kabel, er resultatet og pris. Minuset er utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn der golf 2 for et års tid siden, da var det noe sinnsykt jord støy, heilt forferdelig, fra vifte, vindusviskere, dynamostøy og alt mulig...

uansett..

jeg bare bytte chassisjordinga og bytta jordfeste på motoren, motorjorda var ihjælrusta!

da forsvant støyen såpass mye at det var nesten umulig å høre den.

----

en kompis av meg har en møkka forsterker, macrom ettellerannet, der er det selve forsterkeren som støyer, testa med en anna forsterker, da var lyden helt fin.

don't hate the player, hate the game.

Lenke til kommentar
Del på andre sider