Gå til innhold

Steinmetz b1 2000.T EVO.SOLGT

Ranger emnet


Sæther Racing

Er dette et dødfødt Prosjekt?  

39 stemmer

  1. 1. Er dette et dødfødt Prosjekt?

    • JA
      12
    • NEI
      27


Anbefalte innlegg

  • Svar 624
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært og hentet Steinmetz skjørta på postkontoret. Hyggligt at du gadd ogspylte av 6 kg jord. jeg fikk på meg når jeg skulle åpne pakken Bent. Nå veit jeg noen får akkurat like møkkete skjørt tilbake haha

 

Hadde jeg skulle vasket og polert dem hadde du ikke fått dem før over helga.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) hmm ja tenkte på det. Spylte foresten av gamle skjørta mine i dag ,så du får ikke like møkkete ;) Polere dem nei nei det gidder jeg ikke ,nå har jeg slip gammel opel i snart en uke natt og dag. Så hmm.. har ikke lyst eller ork.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at det skjer noe.. :) når står den ferdig etter hel lakering?

 

er du enda ute etter vinterbil?

 

har en kamerat her som skal selge en så og si rustfri opel rekord 2,0.. relativt strøken sak.. påkostet litt slitedeler og slik.. ;) kanon vinterbil vel? ;)

 

 

er det INGEN som har tenkt til å komentere tråden min noe mer? Combo'n tenker jeg på¨da.. ;) hadde jo vært koselig med litt vurderinger fra andre personer der.. ;)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at det skjer noe.. :) når står den ferdig etter hel lakering?

 

er du enda ute etter vinterbil?

 

har en kamerat her som skal selge en så og si rustfri opel rekord 2,0.. relativt strøken sak.. påkostet litt slitedeler og slik.. ;) kanon vinterbil vel? ;)

 

 

er det INGEN som har tenkt til å komentere tråden min noe mer? Combo'n tenker jeg på¨da.. ;) hadde jo vært koselig med litt vurderinger fra andre personer der.. ;)

 

 

Nei er ikke ute etter vinterbil lenger, Skal kjøre minst muligt i vinter med bilen. Eller så står den bare i garasjen. Må spare opp til Motor og litt av vært.

 

Har jo akkurat skrevet innlegg på tråden din ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg den gleden! Du har å hente bilen med kamera lett tilgjengelig! Og ikke noe kræppkamera som vi har sett hittil! Kjøp deg EOS450 eller noe... Hehe =)

Så, du er degradert til enten fotgjenger, sykkelnazi eller passasjer i en uke? Hehe... A new target in the road for me! :D

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift.

 

Bulkene på bilen.

Mattet opp med 240 papir. Grov slipt ,Slikt at sparkelen skal få hefte yte.. Glassfiber sparklet opp.

Så 320 papir på maskin. Så la jeg på Filler primmer når det begynnte føles fint ut. Så har jeg vann slipt filler/primern det med 600 våtpapir, Så har jeg gått over engang til med fin Sparkel og samme prosses.

 

Så var det til rusta. Slipte ned til metalet med Slipehoder, så La jeg på et lag med Brunox/epoxy , Så var det et lag med rustgrunning. ,Så var det samme sparkle prosses som jeg brukte på bulkene. Så la jeg på en Sink Filler/primer. (mothindrer også Korosjon).

 

Så var det til steinspruten. Der brukte jeg 120 papir på maskin og slipte ned hele forten på bilen til metalet. ( hadde mer steinsprut en du kan forestile deg) Så var det på med 180 papir og slipe ned resten av panseret, Slik at overgangene ble fine. Steinspruten på dører og Forskjermer å på tak. Tok jeg med 60 papir der steinspruten var, og Vannslipte til metalet. Så var det 400 våt, et stor område runt steinsprutene å 600 våt etter det. Så ble det bra. La også på litt bruox/epoxy i de steinsprutene det hadde kommet rust i.

 

Så var det til gammel Sprayboks lakk, Kan starte med og si at det er et reint helvete og få vekk! Dynket papir med tynner og masse tynner men det bare begynnte og klumpe seg så dreit i det. Så begynnte jeg og våt slipe dritten med 600 papir, da gikk det bedre. Så gikk jeg over med tynner, Så la jeg et par lag med filler/primer for og eventuelt dekke alt noe glemt. Så slipte jeg ned dette med 600våt.

 

Bakfanger:Mattet ned med 320våt, og fikset en liten bulk med plast sparkel og primer/filler. Vann Slipte den etterpå me 600 papir.

 

Steinmetz Skjørta: Mattet bare ned de med 600våt.

 

Frontfanger :sparklet jeg pent opp igjen og slipte ned og masse arbeid med den pågrunn av steinmetz leppa.

 

Så våt slipte jeg hele bilen grunndigt. med 600 papir, Og så en liten runde med en matteduk. Rundt hele bilen når den hadde tørket.

 

Så var en ukes dag og natt arbeid ferdig for min del.:doh

 

Hadebra bilder av bilen ved lakkerings sjappa

 

show_image_stream.php?bid=53910624&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=53910632&dx=580&dy=435

 

 

show_image_stream.php?bid=53910629&dx=580&dy=435

show_image_stream.php?bid=53910621&dx=580&dy=435

 

 

 

Har sikkert glemt noe nå, men bare komme med spørsmål.

 

mvh

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår