Gå til innhold

Steinmetz b1 2000.T EVO.SOLGT

Ranger emnet


Sæther Racing

Er dette et dødfødt Prosjekt?  

39 stemmer

  1. 1. Er dette et dødfødt Prosjekt?

    • JA
      12
    • NEI
      27


Anbefalte innlegg

Stilig, men hva gjør du med pottene da? Siden skjørtet går "oppover" der orig potta/"firkanta" torøra går?

 

Finner sikkert en løsning på dette. Tror kanskje jeg bygger om eksos annlegget til et rør fra katt så kan jeg eventuelt bruke den løsningen når jeg får C20 LET oppi, for den skal oppi en gang. Da tenkte jeg skulle lage 3 tum fra cat, og 4,5 rundt blås bak.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 624
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser muligheten og bredde omegan foran, men bak blir det litt værre. Noen som har noen forslag hvordan jeg eventuelt skal gå frem. Muligt jeg får ta i 2 forskjermer og sveiser og prøver meg fram, men som sakt må jo bredde bak også da. Noen som har en Oppskrift bak?FastOmega?????

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser muligheten og bredde omegan foran, men bak blir det litt værre. Noen som har noen forslag hvordan jeg eventuelt skal gå frem. Muligt jeg får ta i 2 forskjermer og sveiser og prøver meg fram, men som sakt må jo bredde bak også da. Noen som har en Oppskrift bak?FastOmega?????

 

Hvorfor værre bak? Er jo store hjulbuer så hva med å først kjøpe noen felger som fyller dem skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva mener du er det beste alternativet og hente ut mye hester av en C20let? Som holder.
For å skryte litt så har vi de to sprekeste Opelmotorene i norden (684 og 760hk). Så vi har såpass erfaring som å si at phase 4 er hvertfall noe du bør ligge unna. Dessuten har de slutta å selge phase 4 på postordre, blir kun solgt med justering i rullende landevei hos EDS. Det er vel sikkert pga mange havari. Dessuten bruker de en oppgraderingsturbo som sikkert er grei nok bortsett fra at det er det samme trange eksoshuset så mottrykket vil stå oppi skyene og lage varme som igjen brenner stempel.

 

Nei, skal du opp i phase 4 nivå bør du nok sikte på å få bygd en ordentlig motor med datasprut og det hele. En 400hk 2.0l C20LET er så individuell at det finnes ikke ett map som passer 10 motorer.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser muligheten og bredde omegan foran, men bak blir det litt værre. Noen som har noen forslag hvordan jeg eventuelt skal gå frem. Muligt jeg får ta i 2 forskjermer og sveiser og prøver meg fram, men som sakt må jo bredde bak også da. Noen som har en Oppskrift bak?FastOmega?????

 

:)

 

Det jeg ser for meg av problemer som vil oppstå er lokket til bensinpåfyllingen og dørlistene vil komme i veien. Lokket kan alltids få til å funke, men listene er du antakelig nødt til å fjerne eller lage nye som vil passe inn med buen.

 

Jeg har mange gode ideer til deg, men hvordan vil du at dette skal se ut? Hva er planene dine når det gjelder bakfanger osv? Skal du bredde buen, må du fortsette ned på fangeren. Noe mange gjør feil er å la buen følge karossens linjer som smaler inn bakover. Dette gjør at buen blir sittende feil i forhold til hjulet og vil se dumt ut.

 

Skal du ha buer som går rett ned eller som følger karossen ned mot kanalene? Sistnevnte synes jeg ser mest spennende ut, men dtm looken ser barskere ut om du skjønner..?;)

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skryte litt så har vi de to sprekeste Opelmotorene i norden (684 og 760hk). Så vi har såpass erfaring som å si at phase 4 er hvertfall noe du bør ligge unna. Dessuten har de slutta å selge phase 4 på postordre, blir kun solgt med justering i rullende landevei hos EDS. Det er vel sikkert pga mange havari. Dessuten bruker de en oppgraderingsturbo som sikkert er grei nok bortsett fra at det er det samme trange eksoshuset så mottrykket vil stå oppi skyene og lage varme som igjen brenner stempel.

 

Nei, skal du opp i phase 4 nivå bør du nok sikte på å få bygd en ordentlig motor med datasprut og det hele. En 400hk 2.0l C20LET er så individuell at det finnes ikke ett map som passer 10 motorer.

 

760 hk på veiv ja, det er imponerende fra en 2.0l. Lurer på en ting anngående c20let, Stemplene ( Orginalt ) er de smidde? EDS bruker de det orginale eksoshuset. ?

 

Føler nesten litt at EDS phase er slik :

 

Kast in en stor turbo en bra pakkning og se hvor lenge det holder.

Hvor rett har jeg der?

 

Hvilke Oppgraderinger mener du jeg burde gjøre på en C20let for og få en motor som holder?, Som kan brukes mer et par runder på skogen før det skjærer seg, litt hardkjøring blir det, effektkurven jeg ønsker er fra 280hk til 350hk alt mitt mellom det holder for meg i begynnelsen.

 

Sommer penga går til C20LEt eller Brock B1 felger, Og det er ikke så lenge til, :) vil gjerne ha så mye info om den motor før jeg eventuelt får den. :mat

 

For og si det slik, jeg er ikke dum når det gjelder motor og bil men jeg lærer gjerne mer. første prosjektet mitt noen gang, jeg sitter og gruer meg for oppkobling av ledningsnett og hvordan jeg skal gjøre det.

 

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Det jeg ser for meg av problemer som vil oppstå er lokket til bensinpåfyllingen og dørlistene vil komme i veien. Lokket kan alltids få til å funke, men listene er du antakelig nødt til å fjerne eller lage nye som vil passe inn med buen.

 

Jeg har mange gode ideer til deg, men hvordan vil du at dette skal se ut? Hva er planene dine når det gjelder bakfanger osv? Skal du bredde buen, må du fortsette ned på fangeren. Noe mange gjør feil er å la buen følge karossens linjer som smaler inn bakover. Dette gjør at buen blir sittende feil i forhold til hjulet og vil se dumt ut.

 

Skal du ha buer som går rett ned eller som følger karossen ned mot kanalene? Sistnevnte synes jeg ser mest spennende ut, men dtm looken ser barskere ut om du skjønner..?;)

 

Jeg skjønner hva du mener, Listene blir et prob det hvet jeg men de kan fjernes etter vært. og sveise igjen de hulene,

 

men du har sikkert sett en bmw e30 m3 hvordan den er bredet foran. Planen min foran er og kutte forsjermen i den bue linja som går i den og legge in metalt plate noen cm, og få den lenger ut, Skjønner du hva jeg mener? vanskligt og forklare, beklager,

 

Bak er jo de største problemene. Veit ikke helt med bakfanger ,,hmm blir tricki dette, blir jo for rart hvis jeg bredder den foran og ikke bak, det går jo ikke,

 

men men kansje jeg bare skal droppe det...

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene ( Orginalt ) er de smidde?
Ja, Mahle.

 

EDS bruker de det orginale eksoshuset. ?
Tror det.

 

Føler nesten litt at EDS phase er slik :

Kast in en stor turbo en bra pakkning og se hvor lenge det holder.

Hvor rett har jeg der?

Skal vel ikke si det helt men. Det er ikke det mest holdbare, er mange EDS motorer som har bukka under etter hvert.

 

Hvilke Oppgraderinger mener du jeg burde gjøre på en C20let for og få en motor som holder?, Som kan brukes mer et par runder på skogen før det skjærer seg, litt hardkjøring blir det, effektkurven jeg ønsker er fra 280hk til 350hk alt mitt mellom det holder for meg i begynnelsen.
280hk så kjøper du EDS phase 3,5 og større intercooler. På 350hk bør du sette i smidde råder i motoren og ha en datasprut og litt større turbo med nytt grenrør.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår