Gå til innhold

Steinmetz b1 2000.T EVO.SOLGT

Ranger emnet


Sæther Racing

Er dette et dødfødt Prosjekt?  

39 stemmer

  1. 1. Er dette et dødfødt Prosjekt?

    • JA
      12
    • NEI
      27


Anbefalte innlegg

  • Svar 624
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En stum lamell er mye lettere og derfor blir kassa mye lettere å gire på høye turtall. Fjørene i clutchen har ingenting å si på hvor brå den er eller ikke. Når man løser ut clutchen klapper fjørene sammen umiddelbart uansett. Fjørene er der for å ta opp vibrasjoner etc. i drivverket, noe en stum lamell selvsagt ikke gjør. Litt hardere mot drivverket altså.

 

Det finnes jo rimeligere alternativ enn Alcon til 2400kr også, men det skal vel ikke høres på folk som har gjort ting før...

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stum lamell er mye lettere og derfor blir kassa mye lettere å gire på høye turtall. Fjørene i clutchen har ingenting å si på hvor brå den er eller ikke. Når man løser ut clutchen klapper fjørene sammen umiddelbart uansett. Fjørene er der for å ta opp vibrasjoner etc. i drivverket, noe en stum lamell selvsagt ikke gjør. Litt hardere mot drivverket altså.

 

Det finnes jo rimeligere alternativ enn Alcon til 2400kr også, men det skal vel ikke høres på folk som har gjort ting før...

 

 

Ja leste meg til at fjæret og stumt senter at det ikke var så stor forsjell.

Jeg har kjørt en Cosworth med 450hk i kø med slik clutch, jeg ble vandt til den etter 10 min, men første forsøkene og gå av clutchen var farligt, 2 ganger hjulspinn og så døde motoren, 3 gang gikk det litt bedre og jeg klarte og få den i gang hehe..men rått var det.

 

Jeg synes ikke prisen var så gærlig. Finnes sikkert billigere, men etter hva jeg har hørt lager Alcon gode produkter.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten smake bit hva som har skjedd i dag..

 

ac8364f3ffff5f5debe7da037801f44b.jpg

 

Rustfri omega A, 87- 2.0 LS, Har masse nye deler eu ok til 2008, ga 3000kr for den lille sexy tingen, (men den starter ikke) easy fix tenkte jeg, tenner på en plug bare og får ikke bensin, ergo ny/brukt pumpe, og det elektriske har jeg ikke fått tenkt så mye på enda. så at fordeler var helt ny..Helt nye ting på den,

 

ny clutch

ny dynamo

nytt batteri, Opel batteri, så kaster nok dette i omega b min,,

 

Men må jo fikse opp denne litt også. skal først på start på den, så får dere se hva skjer, men synes den var søt jeg hehe.

 

Skal få tatt litt bilder, kanalar fri for rust ,,helt rått! ikke noe nesten bare litt smått..var mer på omega b min hehe

 

a306b7c4adc319fe85b0e21efa44f6ab.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent til 2008 så den skjermen kan sitte der ;) men vi har fått skrudd litt på den i dag, og funnet litt feil, men bare noen bagateller, reg reim har gått til helvete , men har fått ordnet bensin og tenningsystemet.

 

Skal bytte reg reim og vannpumpe i morgen på den så skal vi se om vi får lyd på den.

 

c0f64f9dc0bc0082afe6340da7bd46ea.jpg

 

c76ad371d50ecead1b19227d866e3987.jpg

 

30855349e390dff6e953186e3839766e.jpg

 

b51ddbb8c50687ac24d18a59b2e0b4c5.jpg

 

31140f2aec406d7a23b04c5f87afcf10.jpg

 

310acaf5f31308c41fa31db2cb539955.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe easy fix, bare bytter reg reim, motor har det gått fint med, men men kosta 3000kr, og nesten ikke en rustflekk, ny reg reim koster vel 200kr, og vannpumpa 400kr? så det går vel bra. :) hehe ikke noe uff hehe,, selv om jeg sa uff når jeg fant det ut i stad :(

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår