Gå til innhold

Monovisker

Ranger emnet

SpeedWell

Anbefalte innlegg

Jeg skal til biltilsynet med ombygget org. visker og vil prøve å få dette i vognkortet. Skal dit først og fremst for å få senkesett, felger og ny farge oppført i vognkortet.

Skal jeg bare gi blaffen i å nevne viskeren og håpe det er en gammel kar som ser dobbelt som ser på kjerra?

Noen som vet hvor fort viskeren skal sveipe over ruta iflg. kravet i de tekniske forskriftene?

Noen som har nettopp dette oppført i vognkortet, org ombygget visker. Da trenger jeg kun Reg.Nr'et DITT å refere til om han spør.

Bonrath har jeg ikke råd til nå, lakk og husleie for alle penga!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HolkestadRacing

hvordan byggde du om viskern?,forlenget du armen på viskermotoren 10mm? da vil den vell ikke gå heilt ned på hver side

10-11 mm så går den helt ned på begge sider..

men den viskermotoren har en tendens til å leve sitt eget liv, stopper her og der avhengig av humøret.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort jobben med å snakke med biltilsynet, men tok en monovisker motor fra en eldre Fiat Uno.

Koblet til og den rekker så mye som mulig.

Noen som kan tenke seg hvor langt jeg kommer hos biltilsynet? Sånn med tanke på salg i framtida, for den trenger ikke inn imens den er i mine hender.

Jeg må koble litt før jeg reiser den veien, da den bare har en mulighet, som er full fart. og den stopper der jeg velger det.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare tipse dere ombyggings fantaster om at jeg midt i slotta la merke til at visker bladet på vår valmet , lå beint med viskeren, ergo slik som en mono visker skal være, den så mer eller mindre identisk ut med min borath visker.. . :)

Der Tracktor wisher, dæts d sårt ! ;)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Noen som kan tenke seg hvor langt jeg kommer hos biltilsynet? Sånn med tanke på salg i framtida, for den trenger ikke inn imens den er i mine hender.

Kommer helt ann på hvem du møter, her i Ålesund setter de vist ned foten for hjemmemekk monoviskere fordi de skal gå for sakte.

Derfor skulle jeg gjerne ha visst hvor fort den egentlig skal gå.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Pål sin gjør det ja..

men denn stopper også sånn ca akkurat der den føler for :-D

midt på ruta, litt før midt på ruta, litt over midt på ruta.. hehe, sjarmen med egenmekka monovisker!'

er det noen som vet om det går ann å snu polariteten på viskermotoren slik at den går motsatt vei? altså at den visker over førersiden først, og ikke pass. side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

men denn stopper også sånn ca akkurat der den føler for :-D

midt på ruta, litt før midt på ruta, litt over midt på ruta.. hehe, sjarmen med egenmekka monovisker!'

er det noen som vet om det går ann å snu polariteten på viskermotoren slik at den går motsatt vei? altså at den visker over førersiden først, og ikke pass. side?

Skal ikke si noe sikkert.. defor sier jeg ingenting ;P men om man får tak i en pusser fra en engelsk bil så burde vel denne tusle og rusle "feil" vei?

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Skal ikke si noe sikkert.. defor sier jeg ingenting ;P men om man får tak i en pusser fra en engelsk bil så burde vel denne tusle og rusle "feil" vei?

usj, høyrestyrt og høyreviskere ugg.. for mye å tenke :)

tror jeg skal prøve å snu polariteten jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige 2'er fikk jeg viskern til å ta på førersiden først..Tror jeg bare løsna muttern øverst på motoren, vrei viskern over til førersiden, skrudde til muttern, og vips så starta den på førersiden :) Er et par år siden jeg gjorde det, men mener å huske det var så enkelt..Husk å ikke ha viskern mot vinduet når du prøver tilfelle det har gått galt..panseret trenger ikke å viskes ;)

vw golf2 gti "polo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider