Gå til innhold

Min 200 20v TQ

Ranger emnet


Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

veit vell ikkje om bremseskiver som passer frame uten ufokapsel

 

Bytt til S4 eller S6 fjærbein...huggere har sikkert sånt. De passer rett over. Har tenkt å bytte til det. Kjenner en som har liggende..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 625
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takkar, men e det ikkje berre nåkk å skifte skiva då?

må heile fjærbene skiftast

 

Hjelper ikke å skifte skive når vanlige skiver har utenpåliggende kalipere og disse UFO'ene har kalipern inni...hele fjærbeinet må byttes..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må no skifte bake me då, slik at bremse effekta ste i forhold frame og bak

 

Nei trenger ikke det. Hvis du absolutt vil ha litt mer effektbak kan du få tak i slissa skiver og greenstuff eller redstuff klosser. OGså justerer du bare på lasteventilen slik at den bremser litt bak også..

 

Men S4 fjærbein og borra og slissa skiver og green stufffklosser står på planen min:)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det bare vært helskinn så hadde jeg mest sannsynlig slått til på de fremre stolene :iconsm

 

men som sagt lengre oppi her,V8 lyktene traff midt i blinken..

 

Hadde det vært helskinn hadde jeg ikke solgt det=).. Har fått tilbud om elektrisk helskinn så ;)

 

Jotakk, lyktene ble bra=)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men elektrisk helskinn, passer det i monteringsfestene, da?

Jeg har helskinn mekaniske stoler i min V8, og jeg titta på elektriske stoler som sto på en huggeklar V8, men der stemte ikke monteringshull og faenskap. Og jeg har ikke akkurat veldig lyst til å begynne å gå løs med diverse verktøy for å få et par andre seter til å passe, selv om det hadde vært koool :D

 

 

Forresten, angående ufo-bremsene. Du får kjøpt bolt-on kit med kaliptere og skiver, da bare skrur du av hjulet, tar løs kalipter og skive, bytter over bremseslangen på den nye kalipteren, monterer den nye skiva og skrur fast den nye kalipteren i de originale hulla. Enklere enn å bytte hele fjørbeinet vertfall :p

google etter dette kit'et, jeg husker ikke hvor jeg så det selv, siden jeg er fornøyd med bremsene mine, dog de ser noget, UFO ut.. :o

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men elektrisk helskinn, passer det i monteringsfestene, da?

Jeg har helskinn mekaniske stoler i min V8, og jeg titta på elektriske stoler som sto på en huggeklar V8, men der stemte ikke monteringshull og faenskap. Og jeg har ikke akkurat veldig lyst til å begynne å gå løs med diverse verktøy for å få et par andre seter til å passe, selv om det hadde vært koool :D

 

 

Forresten, angående ufo-bremsene. Du får kjøpt bolt-on kit med kaliptere og skiver, da bare skrur du av hjulet, tar løs kalipter og skive, bytter over bremseslangen på den nye kalipteren, monterer den nye skiva og skrur fast den nye kalipteren i de originale hulla. Enklere enn å bytte hele fjørbeinet vertfall :p

google etter dette kit'et, jeg husker ikke hvor jeg så det selv, siden jeg er fornøyd med bremsene mine, dog de ser noget, UFO ut.. :o

 

Festene passer ikke nei. De er fra en slik bil du har. Men festene er helt like som 200 med el. skinn. Bare at det er ikke laget klart. Så jeg må lage innfesting til det. Veldig enkelt.

Men gidder ikke det pga ryggen.

Så hele interiøret er til salgs igjen =)

 

Ang. UFO'ene. Så har jeg sett sånn kit. Det koster altfor mye. Og det vanlige kalipere så vidt jeg husker. S4 beina jeg skal ha har tostempla kalipere og har store nok skiver.

Tar med ca 10 min å ta av et bein så tror jeg overlever det:D

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår