Gå til innhold

min tur (girkasse)

Ranger emnet

superpolo

Anbefalte innlegg

da var det min tur å få girkasse havari. (håper det kun er indredrivledd som er kaputt) men frykter det er kassa som har tatt kvelden. bilen er enda kjørbar en stund, men vet ikke hvor lenge. skal frakte bilen til møller follo på søndagen, for å få konstatert hva som er galt. har snart byttet alt av deler på bilen, bortett fra girkasse og motor, så det måtte jo komme. men bilen er gått 230k km så det er ikke så værst. jaja, frykter at bilen blir stående lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa på forrige lokallagsmøte: Det er sikkert bare en simmerring til ett av (eller begge) drivledda som har kvelda. Oljepølen under bilen din fortalte sitt tydelige språk. At du da får hyling/reverslyd på alle gir er ikke så rart, når det omtrent ikke er olje igjen i kassa. Så lange bilen flytter på seg har ikke kassa tatt kvelden!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa på forrige lokallagsmøte: Det er sikkert bare en simmerring til ett av (eller begge) drivledda som har kvelda. Oljepølen under bilen din fortalte sitt tydelige språk. At du da får hyling/reverslyd på alle gir er ikke så rart, når det omtrent ikke er olje igjen i kassa. Så lange bilen flytter på seg har ikke kassa tatt kvelden!

så jeg kan forsøke å bytte simringer å fylle på olje, å se om det holder en stund? var metallspon i giroljen som møller tappet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

jeg har ett råd å gi; NY KASSE.

Å kjøpe en brukt kasse, som er like dårlig som den du har, til blodpris. I tillegg kommer kostnader til å bytte kassa, gjerne en clutch og til slutt mva på hele beløpet. Så går det et år,og du er igang igjen.

Jeg leverte bilen på Møller Romerike, avtalt fastpris var maks 29000,- ( endte på 28500,- ) 2 års garanti, ny clutch og alt i orden. Masse penger, ja jøss. Men allikevel det eneste vettuge alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som der vet litt om girkasse te polo, har overhalt en i tyskland og skal sette den inn igjen og lurte på om none viste hvilken type girkasseolje en polo openair 6n 98 med atf kasse skal ha, vw verkstede var utrolig lite hjelpsome.

Selv bruker jeg alltid Castrol TAF-X. Fåes bl.a. hos Torshov og din nærmeste Mekonom.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider