Gå til innhold

overhalle b230et.. trenger tips!

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg har en b230et som har stått i en 740 tic 85mod..

den har rullet 280km og hadde litt oljesøl på blokka + turboen var litt slitt, så det jeg tenkte var å kjøpe et pakningssett (alle pakningene) og skifte de!

 

Men så ble jeg anbefalt at dersom jeg må demontere motoren i deler så skulle jeg bare overhallet den i samme slengen..!

 

Har kg-trimmingskatalogen og der ser jeg at de selger en overhallingspakke, hvor det er med alle pakninger til motoren samt simmeringer, stempel m/ringer og kryssbolt, oljepumpe og lagrene i motoren samt oljefilter, må jo også kjøpe toppbolter!

 

Noen som har prøvd en sånn pakke? og burde jeg velge en overdim?

 

Har lest på BF at de originale rådene ikke tåler noe serlig trøkk (0.95 og oppover)

Burde jeg kjøpe nye råder i samme slengen? hvilke da?

 

Kommer nok ikke til å gjøre noe mere med motoer tenker da på plane/porte toppen osv..

 

men er det noen som har prøvd en slik sats? (er fra pedersen racing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har en 96 model fk blokk som jeg har tenkt å kjøpe.. fikk nettopp også en ny goood venn som har dame som jobber i sverrige. og gjett hvor.

gjønnkjøping.. mener det skal være mye snop der

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en b230et som har stått i en 740 tic 85mod..

den har rullet 280km og hadde litt oljesøl på blokka + turboen var litt slitt, så det jeg tenkte var å kjøpe et pakningssett (alle pakningene) og skifte de!

 

Men så ble jeg anbefalt at dersom jeg må demontere motoren i deler så skulle jeg bare overhallet den i samme slengen..!

 

Har kg-trimmingskatalogen og der ser jeg at de selger en overhallingspakke, hvor det er med alle pakninger til motoren samt simmeringer, stempel m/ringer og kryssbolt, oljepumpe og lagrene i motoren samt oljefilter, må jo også kjøpe toppbolter!

 

Noen som har prøvd en sånn pakke? og burde jeg velge en overdim?

 

Har lest på BF at de originale rådene ikke tåler noe serlig trøkk (0.95 og oppover)

Burde jeg kjøpe nye råder i samme slengen? hvilke da?

 

Kommer nok ikke til å gjøre noe mere med motoer tenker da på plane/porte toppen osv..

 

men er det noen som har prøvd en slik sats? (er fra pedersen racing)

 

Hvor mye koster dette settet?

har du delenummeret på det?

skulle skifta alt eg oxo når eg først begynder på en ombygg og har av toppen:)

 

hehe fant det 455 + 395

da er det vell slikt komplet renoveringssett?

oxo er vell dei prisane på kg-trimm i svenske kr

 

ka er det som gjør at dei special topp pakningane er så dyre?

og ka er det som er forskjellen på dei?

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster dette settet?

har du delenummeret på det?

skulle skifta alt eg oxo når eg først begynder på en ombygg og har av toppen:)

 

hehe fant det 455 + 395

da er det vell slikt komplet renoveringssett?

oxo er vell dei prisane på kg-trimm i svenske kr

 

ka er det som gjør at dei special topp pakningane er så dyre?

og ka er det som er forskjellen på dei?

jeg tenkte å kjøpe et sett til ca 5500,- + toppbolter.. jeg fikk kg-katalogen fra pedersen racing og de sa at prisene de hadde var samme som i katalogen, men det er svenske priser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å kjøpe et sett til ca 5500,- + toppbolter.. jeg fikk kg-katalogen fra pedersen racing og de sa at prisene de hadde var samme som i katalogen, men det er svenske priser..

tjene litt på det da:)

såg den topp pakninga special greia til ca1500 er jammen stive priser,

er jammen glad for at eg gjør det sjøl og ikkje har bilen på verksted kvar gang det er noe gale,hadde jammen blitt dyrt:)

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjene litt på det da:)

såg den topp pakninga special greia til ca1500 er jammen stive priser,

er jammen glad for at eg gjør det sjøl og ikkje har bilen på verksted kvar gang det er noe gale,hadde jammen blitt dyrt:)

ja, greit å kunne litt selv.. !!

 

menne når jeg kommer fra ferien *drar i dag* kommer jeg nok til å bestille den pakken med motoroverhallingskittet.. hvilke råder er å anbefale..!! det går vell greit å kjøpe org lager til de rådene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, greit å kunne litt selv.. !!

 

menne når jeg kommer fra ferien *drar i dag* kommer jeg nok til å bestille den pakken med motoroverhallingskittet.. hvilke råder er å anbefale..!! det går vell greit å kjøpe org lager til de rådene?

ja sant det godt å kunne gjør det sjølv:)

skal ha meg et slikt sett eg og med tiden:)

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår