Gå til innhold

Tikking i motoren, Audi S4 2,2

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Hei, har fått en tikkelyd i motoren, som jeg så langt har lokalisert til toppen, og da er det vel meget sansynlig at der kan være en ventilløfter som er gåen tenker jeg.. Men det jeg ikke vet er hvordan man sjekker om hvilken som er gåen, for jeg vil ikke bytte ut alle sammen, det er jo for dyrt..

Noen som har råd her, evt andre ting de vet som kan tikke på disse motorene..?? Det er IKKE lyden fra innsprutsdysene jeg hører, om noen lurer på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har vel gått ca 170k tror jeg.. Skal sjekke pris i dag.. Blir vel en drøy 1000-lapp hos NBS.. Men er det 20 stk jeg må ha da..?? hmm.. Blir vel nærmere 2000 da.. :(

Hos Audi skulle de ha 316,- pr stk, så over 6000,- da for alle.. Tror jeg satser på å finne den ene som tikker jeg.. Om noen kunne fortelle meg hvordan jeg finner den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når motorn har kjørt i få minutter(da er oljetrykket oppe) så kan du demontere toppdekslet;prøve å trykke løftere ned med en skrutrekker,den du finner som du KLARER å trykke ned er defekt.... du behøver ikke kjøpe org løftere.det er flere som selger "UORG" som funke finfint...bytt olje å filter,helst org filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv FØRST å kjøre på med ventilrens og motorrens, (ventilrens=tykk gugge som helles i oljen, motorrens=stoff som man har i før man skifter olje, skal holdes på høyt turtall i 10min). Fåes kjøpt hos Bilxtra.

Gjør dette og skift ut oljen din med 10/40 delsyntetisk, feks valvoline sin. Da tikker IKKE bilen din mer uansett etter hvor hardt du har plaget den.

Et billigere alternativ en å bytte alle løfterne...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider