Gå til innhold

Effekttall på DaB sin 242r6 ,noen som tør gjette effekt??

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

kan vel si såpass at med r6 i min 940 ,som forøvrig ikke har ac eller annet tungveiende utstyr sett bort fra barnesete og JBL Decade så synes jeg den er bra kjapp for størrelsen( 0-100 km/t på ca 8,2 sec)

Eneste mods jeg har er sportsfilter, skal godkjenne bilen før 3"JT

Hvis Butcheren velger å gi BT tallene for hk hjul så går den såvidt innenfor....

Så det du sier er at han har 210- 220hk på hjulene? Regner vi 20% tap i drivverk, så snakker vi 250 - 260hk i motoren?? Med Bare annet eksos og luftfilter...

Der skl jeg bremse Golfen min! Borrer jeg hull i potta da, så ligger jeg nok på 300hk:D:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det du sier er at han har 210- 220hk på hjulene? Regner vi 20% tap i drivverk, så snakker vi 250 - 260hk i motoren?? Med Bare annet eksos og luftfilter...

Der skl jeg bremse Golfen min! Borrer jeg hull i potta da, så ligger jeg nok på 300hk:D:cab

 

menne uannsett hvor hest Dabutcher har...så er det automatgir i bilen. å det er en kjedelig girtype. å den stjæler hest.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje 220 i motoren som er max? Syns å huske at Texascom sin første lå 0,3 hester under grensen i motoren..

 

kommer man med bremsepapirer som sier 215 på hjulene så steiler dem nok ikke over det, for det er jo hestene på hjulene man benytter seg av! :D

 

 

menne uannsett hvor hest Dabutcher har...så er det automatgir i bilen. å det er en kjedelig girtype. å den stjæler hest.

 

 

Ja, automat stjeler alle ponniene og erstatter dem med nesten like mange dølagamper! Når man kjører til daglig er det momentet man merker!

 

Jeg ville mye heller hatt en bil med 150-200 hk og ca 600 nm (alt under 5000 rpm) enn en blodtrimma symaskin med 400 hk og 400nm ved bortimot en million rpm....

 

 

EDIT: 241,6 hk

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om 960 motoren er sprek kan nok diskuteres.

spørs jo selvsagt hva man sammenligner med,den er jo såklart sprekere enn den b19 motoren som stod der før

Kan si det sånn at den er sprekere enn du klarer på en 940 turbo med org. dyser og dutycycle som er "ok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har 242 hk ved 5930 rpm og 286,5Nm

Kurven går omtrent rett opp til 255Nm ved ca 3200 rpm

 

Litt synd at det er automat ,hadde vært fetere med manuell..

 

For de som lurer på antall hk på hjul så er det 219 hk der.

Så det er i grunnen ganske så greit til å være en N/A motor med automat...http://v940r6.volvo-power.net/skann0001.jpg

 

Bildet er stort ,men det er for å kunne lese dataene og se kurven ganske så greit.

 

så når det gjelder kjekspakken så går den til kroz. henvend deg til butcheren ,han er på vei til Heidal i 780 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår