Gå til innhold

Effekttall på DaB sin 242r6 ,noen som tør gjette effekt??

Ranger emnet

V940R6

Anbefalte innlegg

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har 242 hk ved 5930 rpm og 2865Nm

Kurven går omtrent rett opp til 255Nm ved ca 3200 rpm

Litt synd at det er automat ,hadde vært fetere med manuell..

For de som lurer på antall hk på hjul så er det 219 hk der.

Så det er i grunnen ganske så greit til å være en N/A motor med automat...http://v940r6.volvo-power.net/skann0001.jpg

Bildet er stort ,men det er for å kunne lese dataene og se kurven ganske så greit.

så når det gjelder kjekspakken så går den til kroz. henvend deg til butcheren ,han er på vei til Heidal i 780 nå...

Steike ! Nesten 3000 nm jo :eek:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike ! Nesten 3000 nm jo :eek:

Respekt :D

kommer man med bremsepapirer som sier 215 på hjulene så steiler dem nok ikke over det, for det er jo hestene på hjulene man benytter seg av!

Akkurat derfor eg så for meg at de tok helt av, at det var lavest mulig hester som gjaldt..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå... NAF har en veldig bra rulle....

kjenner de som leverer bremsebenkene her vest....

Den forrige motoren din ,den var nå hverfall biltemabremset...

traktoren hjemme var jo heftigere...

Bjeffer du nå da:) Så søtt!

Skjønner du ikke hvorfor folk tviler på en effektøkning på 40hk ved å bytte filter og eksos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ikke hvorfor folk tviler på en effektøkning på 40hk ved å bytte filter og eksos?

de 200 + hk'ene er jo bare beregnet ifra fabrikken..

Er så typisk, skal klage på bremsepapirer også nå.. HAHA! Er det så lite og finne på om dagen, som å bli kranglete med bremsepapirer? :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ,jeg kan jo skjønne skepsisen...

Men evt må det være noe med hjernen. Satt å tenkte litt her nettopp ,og da synes jeg å huske at motoren kommer fra en ambulanse. Så det er mulig at ulebilen har litt mere hk en stardard b6304fs.

JT oppgir 8-12% effektøkning på 3". Skal vi regne det ut så blir det ca 24,5 hk bare der. Dette er på standard 240. Med tanke på den collectoren som er her og manglende kat så kan det hende vi klarte litt til.

Så det kan da teoretisk reknes 30 hk der. og da mangler vi 8 hk og 8 hk på luftfilter er ikke spes realistisk.

Jeg vet at butcheren stoler på papirene fra NAF, evt kan jeg få tatt en do-it-your-self-test med laptop....

Når det gjelder bjeffing, så bjeffer jeg langt i fra så mye som deg. men det tar vi ikke videre i denne tråden. tråden var mest ment for å opplyse om hva utfallet ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 200 + hk'ene er jo bare beregnet ifra fabrikken..

Er så typisk, skal klage på bremsepapirer også nå.. HAHA! Er det så lite og finne på om dagen, som å bli kranglete med bremsepapirer? :)

kan ikke si meg mere enig. NAF har de mest troverdige rullene på vestlandet..

ingen som kan si at motoren hadde 204 hk i utgangspunktet. ofte er de over og ofte er de under. så enkelt er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider