Gå til innhold

Effekttall på DaB sin 242r6 ,noen som tør gjette effekt??

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

Du holdt følge med min b230a i hvert fall...

Ja, med 0.3 dro den litt bedre enn 240 med b230a :P

(automat på 780, vs manuell på 240, samt da vektdifferanse på 250kg, pluss jeg hadde spist mye til frokost den dagen!).

 

Men, ja.. "som forventet" for 780'en. Med 0.6 drar den "helt greit", men ikke noe oOo.. Dog. må den godkjennes med 0.3, som ble 106.3kw, om jeg ikke husker feil, i motor. Bilen ble jo tollet inn med 108kw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan jo også tenkes at siden det er så ny motor, så har den blitt veldig strupa på luft/eksos ? Og når man gir den "fri åndedrett" så blir det bedre..?

 

Tror uansett på rulla jeg, driter langt faen i hva alle andre sier.. Gratulerer DaButcher! :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo også tenkes at siden det er så ny motor, så har den blitt veldig strupa på luft/eksos ? Og når man gir den "fri åndedrett" så blir det bedre..?

 

Tror uansett på rulla jeg, driter langt faen i hva alle andre sier.. Gratulerer DaButcher! :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil dere(butcher v940r6 og colli) tippe på min bil da? fk m. bsr, A kam, porta topp og 0.9 +-0.1bar i ladetrykk? om 780'ien levverer 170hk v. 0.6bar, org 530topp og vx3 så butter vel jeg 200 hvertfall? om det stemmer det dere sier så er det j så..men høres merkelig ut i mine ører..hmm.. hade vært tøft om du prøver i annen benk og, for da er du enten HELDIG eller så skrøner naf rulla/oppsettet på rulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo også tenkes at siden det er så ny motor, så har den blitt veldig strupa på luft/eksos ? Og når man gir den "fri åndedrett" så blir det bedre..?

 

Tror uansett på rulla jeg, driter langt faen i hva alle andre sier.. Gratulerer DaButcher! :)

 

ny motor? har ikke fått helt med meg årsmodell, men er ikke akkurat siste skrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil dere(butcher v940r6 og colli) tippe på min bil da? fk m. bsr, A kam, porta topp og 0.9 +-0.1bar i ladetrykk? om 780'ien levverer 170hk v. 0.6bar, org 530topp og vx3 så butter vel jeg 200 hvertfall? om det stemmer det dere sier så er det j så..men høres merkelig ut i mine ører..hmm.. hade vært tøft om du prøver i annen benk og, for da er du enten HELDIG eller så skrøner naf rulla/oppsettet på rulla

 

Ikke umulig at den ikke er rett, men brems din bil et sted du da, så kommer du hit og møter oss og bremser. Så kan vi ta en stripe i sentrum også! m'm

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva folk klager etter.. Han har tatt en måling, og den ble slik den ble.. Det er ikke noe han kan gjøre noe med.

 

Om dere absolut skal klage, så får dere gå/kjøre/ringe til NAF, og si at rulla deres er noe galt med.

 

Jeg synes ikke det høres for urealistisk ut.. Men jeg har troren på at siden det kanskje er ambulanse motor, at den da har litt ekstra fra før av.

 

Gratulerer med fine tall vertfall :cab

 

(Fin 780 foresten ;))

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil dere(butcher v940r6 og colli) tippe på min bil da? fk m. bsr, A kam, porta topp og 0.9 +-0.1bar i ladetrykk? om 780'ien levverer 170hk v. 0.6bar, org 530topp og vx3 så butter vel jeg 200 hvertfall? om det stemmer det dere sier så er det j så..men høres merkelig ut i mine ører..hmm.. hade vært tøft om du prøver i annen benk og, for da er du enten HELDIG eller så skrøner naf rulla/oppsettet på rulla

Jeg GJETTET 170hk ved 0.6 bar.

Den ble målt til 145hk med VX3 kam, just. btr, mahlestempler, totalrenovert b230ft motor med b23et sprut. 3" downpipe, K&N. 145 i motor, 124hk på drivhjul.

 

Men jeg synest ikke 91.3KW på hjulene på 780 er urealistisk med 0.3+ bar, synest dere? VX3'en gir jo litt mer effekt, samt motoren er jo såvidt innkjørt etter totalrenovering (hos firma).

 

@ 0.3 Bar (sånn ca.)

106,3kw @ 4870rpm

223,7nm @ 3700rpm

 

På hjul: 81.9kw.

 

I forhold til en standard FK motor, høres det jo helt reèllt ut, vel?

Den har jo tross alt vx3 kam, mindre restriktivt eksos og da K&N filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@b230ft:

oppsettet ditt kan jeg vel gjette gir deg 190hk på hjulene.

 

ps. da GJETTER jeg, som jeg sa jeg gjorde ang 0.6 på 780'en.

Du klarer ikke mer enn 190hk på org. dysene (lysegrønne), om du skal kjøre akseptabel dutycycle på de 337.. (hjulhester, 220hk i motor blir det vel ca., vil jeg nok engang GJETTE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@b230ft:

oppsettet ditt kan jeg vel gjette gir deg 190hk på hjulene.

 

ps. da GJETTER jeg, som jeg sa jeg gjorde ang 0.6 på 780'en.

Du klarer ikke mer enn 190hk på org. dysene (lysegrønne), om du skal kjøre akseptabel dutycycle på de 337.. (hjulhester, 220hk i motor blir det vel ca., vil jeg nok engang GJETTE)

Dysene er ikke det første det stopper på. Med de klarer man 255hk.

Men turboen hans orker ikke mere enn 220hk før den står og spinner i sin egen luft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene er ikke det første det stopper på. Med de klarer man 255hk.

Men turboen hans orker ikke mere enn 220hk før den står og spinner i sin egen luft

men du synest vel b230ft på ca. 0.3, med vx3 kam, mindre restrektiv eksos og k&n filter kan oppnå den effekten den gjorde?

 

b230ft: ta en effektmåling da? Du kan jo få godkjent 238.8hk og så mye har du umulig oppnådd :P Så du kan jo ikke møte noen fare med målingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa jeg skal bremse, men når jeg var innom naf her i stavanger fikk jeg beskjed om at de ikke var sikre på om de greide bremse turbobiler, ikke noe motstand i rullene, og da er det bar "bakke oiltools" og der har jeg hørt MYYYE rart angående målinger!! så tall jeg får derfra tror jeg ikke jeg ville trod selv engang! men får prøve på naf engang å se..

 

*var ikke frekt ment det med gjetting av effekt i min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa jeg skal bremse, men når jeg var innom naf her i stavanger fikk jeg beskjed om at de ikke var sikre på om de greide bremse turbobiler, ikke noe motstand i rullene, og da er det bar "bakke oiltools" og der har jeg hørt MYYYE rart angående målinger!! så tall jeg får derfra tror jeg ikke jeg ville trod selv engang! men får prøve på naf engang å se..

 

*var ikke frekt ment det med gjetting av effekt i min

Han NAF kisen sa han hadde målt supra turbo,etc. (kompis sin bil) med syke effekter. De skulle kunne måle alt, såvidt jeg skjønte, men de har sperre på 240km/t på rullen, men en bil klarte å få den opp i 250km/t :P Da var det vel snakk om 700nm.

 

Tror han er eks. volvofyr, han hadde iallefall greie på volvo.. Hadde drevet å mekket en del på hvitmotorer, samt seff mer vanlig volvoer.. Han husket også 780'en når den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye styr pga noen tall?

er folk misunelig eller noe slikt her?

forstår ikkje heilt detta,

DaButcher kan no ikkje noe for at han får dei talla han får,

men dokke får ta en tur til Bergen og ta en test og sjå også Colli og DaButcher må ta dei med på samme ruta som eg var med på da, så får dei sjå om dei klare den med skam senka biler, trur ikkje eg går blir nesten som å sette bilen på bukk hehe

 

synst egentlig heile greia her var latterlig med tanke på all diskusjonen ang den rulla men det er da mi meining

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår