Gå til innhold

Effekttall på DaB sin 242r6 ,noen som tør gjette effekt??

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så mye styr pga noen tall?

er folk misunelig eller noe slikt her?

forstår ikkje heilt detta,

DaButcher kan no ikkje noe for at han får dei talla han får,

men dokke får ta en tur til Bergen og ta en test og sjå også Colli og DaButcher må ta dei med på samme ruta som eg var med på da, så får dei sjå om dei klare den med skam senka biler, trur ikkje eg går blir nesten som å sette bilen på bukk hehe

 

synst egentlig heile greia her var latterlig med tanke på all diskusjonen ang den rulla men det er da mi meining

 

så du suns det er rart at folk reagerer på 38hk kun ved et modda eksosanlegg og et åpent filter som itillegg søkker varmluft? jaja, skal ikke si hva jeg syns er latterlig i det hele her..

 

 

fanten: jeg var hvertfall bortom å prata med lars viktor angående bremsing, og det var det han sa til meg.. riktignok har en kompis bremsa v40 t4'en sin der, det kommer jo an på hvor mye motstand du må ha for å oppnå turbotrykk.. om du står å gasser i fri luft oppnår du jo effekter som en sugemotor, og heller værre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du suns det er rart at folk reagerer på 38hk kun ved et modda eksosanlegg og et åpent filter som itillegg søkker varmluft? jaja, skal ikke si hva jeg syns er latterlig i det hele her..

 

 

fanten: jeg var hvertfall bortom å prata med lars viktor angående bremsing, og det var det han sa til meg.. riktignok har en kompis bremsa v40 t4'en sin der, det kommer jo an på hvor mye motstand du må ha for å oppnå turbotrykk.. om du står å gasser i fri luft oppnår du jo effekter som en sugemotor, og heller værre..

Kjør til Fyllingsdalen, Bergen..

 

Evnt kan dere som tviler på effektmålingen spleise på ny måling til meg, så kan jeg ta en måling et annet sted.. Det min plan er å gjøre, er å strupe eksosen med supertrapp, samt strupe innsuget.. Jeg tør ikke gamble på effektmåling enda et sted, som kanskje oppnår identisk resultat, innefor std.avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du suns det er rart at folk reagerer på 38hk kun ved et modda eksosanlegg og et åpent filter som itillegg søkker varmluft? jaja, skal ikke si hva jeg syns er latterlig i det hele her..

 

 

fanten: jeg var hvertfall bortom å prata med lars viktor angående bremsing, og det var det han sa til meg.. riktignok har en kompis bremsa v40 t4'en sin der, det kommer jo an på hvor mye motstand du må ha for å oppnå turbotrykk.. om du står å gasser i fri luft oppnår du jo effekter som en sugemotor, og heller værre..

er no grett det da men papira trur ikkje eg lyger:)

Naf pleier no og vere seriøse,

gidder ikkje bry meg om det, DaB fek no dei talla han gjorde med dei rulla der?

så hjort er hjort, lite en kan gjør med dei talla der ja

 

får no håpe du får tall du vill ha ved neste måling så du får det godkjent

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er no grett det da men papira trur ikkje eg lyger:)

Naf pleier no og vere seriøse,

gidder ikkje bry meg om det, DaB fek no dei talla han gjorde med dei rulla der?

så hjort er hjort, lite en kan gjør med dei talla der ja

 

får no håpe du får tall du vill ha ved neste måling så du får det godkjent

ja, det er ikke så "gøy" å få litt over tallene jeg håpte på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du suns det er rart at folk reagerer på 38hk kun ved et modda eksosanlegg og et åpent filter som itillegg søkker varmluft? jaja, skal ikke si hva jeg syns er latterlig i det hele her..

 

 

fanten: jeg var hvertfall bortom å prata med lars viktor angående bremsing, og det var det han sa til meg.. riktignok har en kompis bremsa v40 t4'en sin der, det kommer jo an på hvor mye motstand du må ha for å oppnå turbotrykk.. om du står å gasser i fri luft oppnår du jo effekter som en sugemotor, og heller værre..

 

Ah riktig... LV pleier jo å ha rett, men kan jo alltids høre med de. Hva med den überbenken på Ålgård da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ha i mer krydder i denna diskusjonen her, men papirer er papirer, er det dokumentert, så er det dokumentert... Er tallene "feil", så greit nok, men så er det NAF som er skylden i feilene, ikke butcher som bremser bilen... Skal ikke si at j verken tviler eller tror på denne effektøkningen med evt eksos + filter, men når evt nye bremsepapirer kommer, så kan j si meg enig...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til Fyllingsdalen, Bergen..

 

Evnt kan dere som tviler på effektmålingen spleise på ny måling til meg, så kan jeg ta en måling et annet sted.. Det min plan er å gjøre, er å strupe eksosen med supertrapp, samt strupe innsuget.. Jeg tør ikke gamble på effektmåling enda et sted, som kanskje oppnår identisk resultat, innefor std.avvik.

 

Sett en restriktor i innsuget, det holder.

Superttrapp dempere er faktisk jævlig dyre mener jeg å huske.

Du får bare prøve deg frem med en restriktor til du merker at den går en del dårligere.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du benka i Over Drive? Det er jo Drive som er 1:1-giret, og det er jo da man får riktige tall... Vet du om du har lockup'en inne på disse målingene?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som har kritisert DaB her? Han er jo bare eier av bilen.

Her ble det stilt spørsmål om rulla var riktig eller ei. Men akkurat den diskusjonen kan bli langvarig.

Når det gjelder bremsing så er det tilfelle at 2 ruller kan gi forskjellig resultat. Og det finnes forskjellige måter det blir bremsa på. Har sett mye forskjellige papirer, og f.eks. i USA blir endel av Supraene bremsa i 4. gir (5. er direkte gir). Dette gir da høyere effekt enn det som er riktig.

Men men, sånn er det bare.

 

DaB: Hvis du vil ha lavere effekt på papiret, så er det bare å sørge for at du ikke gir full gass. Slakk av gasswiren f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du benka i Over Drive? Det er jo Drive som er 1:1-giret, og det er jo da man får riktige tall... Vet du om du har lockup'en inne på disse målingene?

Det var jo i drive..

aw30-43 har automatisk overdrive.. Lockup er også automatisk..

Såvidt jeg vet, kan man ikke slå de av?

 

kickdown var ikke aktivert (den er elektrisk, bryter på vaier). Jeg bare dro ut kabelen til kickdown'en.. så kjørte han den opp i over 100km/t, 120km/t mener jeg det var, før han begynte. (derfor den begynner på litt over 3000rpm).

 

Når han benket uten OD, ble det jo enda mer effekt :S

 

 

DaB: Hvis du vil ha lavere effekt på papiret, så er det bare å sørge for at du ikke gir full gass. Slakk av gasswiren f.eks

hmm, jeg tror jeg må strupe innsug/eksos.. hva om jeg skrur to tette katalysatorer på enden av enderøret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei elektrisk styrt kasse du bruker? da kan du legge inn program for å styre den manuellt. For riktig og pen kurve bør lockup være innkoblet. Det er jo bare uten overdrive effektmålinga blir riktig....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei elektrisk styrt kasse du bruker? da kan du legge inn program for å styre den manuellt. For riktig og pen kurve bør lockup være innkoblet. Det er jo bare uten overdrive effektmålinga blir riktig....

"legge inn program for å styre manuellt" er litt mye kav, men rejeg..

 

Når man først er inni der å roter på styring, er det nok enklere å bare flytte turtalls-sperren ned :P

 

Men, det her blir nok løst mekanisk! dvs. eksos og/eller innsug.

Skal høre med http://www.vangbo.no ang pris på supertrapp, men siden det heter super*, er det nok dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah riktig... LV pleier jo å ha rett, men kan jo alltids høre med de. Hva med den überbenken på Ålgård da? hehe

 

jeg har hvertfall ingen grunn sålangt til å tvile på det lars sier, og er kompis med verksmesteren der også, og han sier akkurat det samme.. og den rulla er vist rimelig snill igrunnen.. men ja, heh bakke oiltools på ålgård, dab, kom ned her og brems den heller, koster 400,- så sier du bare at "hei, jeg vil ha 218.5hk" så sier han "okeeeii" å så har du papirene du trenger.. så kan du betale en 100lapp til for å få en "orntli" måling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår