Gå til innhold

Effekttall på DaB sin 242r6 ,noen som tør gjette effekt??

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

jeg har hvertfall ingen grunn sålangt til å tvile på det lars sier, og er kompis med verksmesteren der også, og han sier akkurat det samme.. og den rulla er vist rimelig snill igrunnen.. men ja, heh bakke oiltools på ålgård, dab, kom ned her og brems den heller, koster 400,- så sier du bare at "hei, jeg vil ha 218.5hk" så sier han "okeeeii" å så har du papirene du trenger.. så kan du betale en 100lapp til for å få en "orntli" måling

å? kan han fikse det? høres greit og enkelt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har fått tips om å montere restriktor på innsug, samt det åpenbare: å plomere eksosen.

 

andre tips kom også, men de var mindre lure, som:

justere ned bensinmengden via just-btr.

fjerne en coil

etc..

 

ting som hadde herpet motoren under måling :p

 

Jeg burde vel byttet til en tykkere olje under måling, hehe.. nei, men en plombering av innsug og eksos vil vel hjelpe på.. evnt må jeg ned dit som b230ft snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått tips om å montere restriktor på innsug, samt det åpenbare: å plomere eksosen.

 

andre tips kom også, men de var mindre lure, som:

justere ned bensinmengden via just-btr.

fjerne en coil

etc..

 

ting som hadde herpet motoren under måling :p

 

Jeg burde vel byttet til en tykkere olje under måling, hehe.. nei, men en plombering av innsug og eksos vil vel hjelpe på.. evnt må jeg ned dit som b230ft snakket om.

 

jeg kan prøe å fikse deg nr til han så kan du høre, men vær litt taktiskt og ikke si "HAI DU JEG HØRER blablabla";) hehe.du sier bare sånn det er at du sliter litt med ca 20 hk for mye, og om han kunne hjulpet deg ut litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan prøe å fikse deg nr til han så kan du høre, men vær litt taktiskt og ikke si "HAI DU JEG HØRER blablabla";) hehe.du sier bare sånn det er at du sliter litt med ca 20 hk for mye, og om han kunne hjulpet deg ut litt

jada :p seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakka med biltilsynet?

 

De har aldri krevd noe måling fra meg iaf. Første gangen hadde jeg med instruksjonsboka til bilen motoren kom fra. Andre gangen hadde jeg printa ut den "Godkjente produktendringer" som ligger hos volvocars.no og tok med sammen med instr boka. Sist endte det opp med 220 HK i vognkortet med 0.5 bar...... Jeg skulle jo egentlig bare dokumentere at 165HK var OK i en 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakka med biltilsynet?

 

De har aldri krevd noe måling fra meg iaf. Første gangen hadde jeg med instruksjonsboka til bilen motoren kom fra. Andre gangen hadde jeg printa ut den "Godkjente produktendringer" som ligger hos volvocars.no og tok med sammen med instr boka. Sist endte det opp med 220 HK i vognkortet med 0.5 bar...... Jeg skulle jo egentlig bare dokumentere at 165HK var OK i en 240

de krevde effektmåling ja, siden jeg ikke kunne bruke org. eksos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ordner seg vell dette DaB,

tette eksos og slikt sprenger en ikkje pakninger og diverse da eller?

ville vel tru å ta noe der med insug fungerer bedre?

jeg kan jo få tak i et par tette katalysatorer, såvel som montere en restriktor.

 

vet noen formelen for hvor mye jeg må ned i innsug, for å klare å tape effekt? Jeg vil jo ikke overdrive heller, da blir det mistenkelig :P

 

kanskje det er en idè å kjøpe en biltema 2.5" kat? hehe.. den er sikkert megarestrektiv?? så bare bruker jeg to overganger ned til 2.5".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal strupe så er jo kat kjekt da. men enkleste er jo som 230ft sa å få "ordna" en bremsing.. ??

ja, det stemmer nok.. men jeg må vle dempe litt eksoslyd også, så jeg ikke skremmer vekk biltilsynet.. r6'en brøler ganske heftig! så tror jeg tar den også før neste måling, hiver på en spinkel kat for en bil med lite sylindervolum :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det stemmer nok.. men jeg må vle dempe litt eksoslyd også, så jeg ikke skremmer vekk biltilsynet.. r6'en brøler ganske heftig! så tror jeg tar den også før neste måling, hiver på en spinkel kat for en bil med lite sylindervolum :P

 

tror stein ove har en cat til 940 liggende.... samt du kan jo låne eksosen på 940 min... "passer rett på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår