Gå til innhold

Stivere 240

Ranger emnet


asmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tykkere krengningshemmere har mye å si. Monterte nylig 23 foran og 21 bak på fars originalbil som hadde 19 foran og 16 bak. Det ble en HELT annen bil. Blir ikke så åksjuk i svinga lenger:D

 

Originalt foran er vel bare 19, 21 og 23mm. Det er ihvertfall bare disse størrelsene som det finnes foringer til hos volvo. 260 kr.hemmeren har større "bøy" ned på midten for å gå klar motoren som er annerledes på 260.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

260 stabstag fikk man også i 19 og 21mm, angivelig..

jeg kjøpte meg et nytt whiteline hos bcb (samme som pedersens har), men det er bare pga. r6'en trengte større klarering.

 

ellers hadde jeg gått for IPD pakke, 25/23, tror jeg.

 

stivere bak => lettere å spinne

stivere fremme => lettere å ta en sving, krenger mindre

 

likt fremme og bak => litt mer "nøytralt".

 

Men, det avhenger også av andre ting, som dekktrykk, dekktype, fjærer, dempere, hjulstillingen din, etc. Alt spiller med, sist men ikke minst handler det alt om hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par linker, der du får kjøpt div stab stag i forskjellig tykkelser:

 

Link fra Lysakerbil.no

-Dette er IPD stag (Bla litt ned under 200-serien)IPD Stag

 

Linker fra Pedersens-Racing

-Her ligger torpedo stag og div Volvo Orginal + Bilstein støtdempere

-Her er diverse tykkelser av Stab stag

-Eventuelt et OMP fjørbeinstag (PS: Pdf)

-Lesjöfors senkesett

-Og til slutt, Superflex polyurethane foringer

 

Og fra Eiker Motorshop har dem etter det jeg har hørt, det beste senkesettet fra B+G (Tar jeg feil? Så kan du gjerne si fra på en grei måte)

 

Her har du diverse ting som forbedrer kjøreegenskapene betydelig. :)

 

Edit:

Kan jo også legge til Gule Koni fra Simco

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et sett med gule Koni og lesöfors fjærer så har du nok bilen så stiv som du ønsker.

 

Alt dette med stag osv. er for de som skal ha ting litt mer seriøst. Men om det er kun stivere bil som er ønskelig så er nok dempere og fjærer letteste måten.

 

Selfølgelig så er jo grovere krengingshemmere, polyurithane foringer, tårnstag, torpedo til tårn stag, bærebru stag osv ting som gjør at bilen ligger betrakteli bedre på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår