Gå til innhold

Stivere 240

Ranger emnet


asmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Krengningshemmere type tykk kan du gå på skroten og få brukt. De er ikke veldig vanlige, men noen er det alt. Jeg betalte 200kr stk for mine. Få med foringene til de foran/evt kjøp nye i riktig dim og vær obs på at nyere 240 kan ha samme foringer og braketter foran som 740.

 

Jeg ville prioritert rekkefølge i forhold til virkning som DaB gjorde over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B+G = Lesjöfors. Det er samme Tüv-papirer til disse, så da bør det være samme fjærene også. :) (Lesjöfors eier B+G)

 

Etter hva jeg har hørt, og sett på min egen bil, så vil jeg heller hatt B+G fjærer.

 

På min gamle 240, der hadde jeg lesjofors fra bcb.no.. det var standar lesjofors fjærer.. Den blei høy som et fjell på fronten.. Og ja, de fleste blir det, men en kompis av meg kjøpte B+G hos eiker, hannes fikk perfekt senking fremme, da hjulbuen lå kanskje 1 cm fra hjulet..

 

Har også hørt at dem de selger på pedersens de er 35mm senking, men B+G er 40mm..

 

Det er mange missforståelser rundt hvor mye disse settene til 240 senker. I følge Tüv-papirene senker settet til 242/244 35mm. Tidligere har disse vært markedsført som 40 og 45mm, men Lesjöfors har bare en type senkesett til 242/244, og det senker 35mm i følge papirene.

 

Dette står på Perdesens side.. Selv om B+G er lesjofors, så har jeg hørt at dem er mye bedre, siden dem faktisk senker 40mm.. Og B+G er også mye dyrere.. Ut i fra det jeg har fått erfare.. Eiker har b+g til 1800 kr.. mens pedersens selger for 1200 kr..(lesjofors.)

 

Jeg er ikke SIKKER på dette, men ut i fra mine egne erfaringer, og ting jeg har HØRT, så vil jeg mene at B+G er bedre med tanke på senkinga.. Og så er det jo dyrere og, så det må jo være noe i det kanskje :P

 

Hos eiker står dettte..

Senkesett Volvo 240/264 lim. 40mm

Modell: 75-93 TUV Papir: 1598. 1998,-

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var nok det svaret jeg trengte.

Altså følgende prioritert rekkefølge:

16-17 toms felger

Gule Koni dempere

Lesöfos Fjærer

 

Totalpris?

 

Hadde jeg vert deg nå, så ville jeg vertfall satsa på et B+G sett :) For å være på den sikre siden, dette senker også da 40mm og ikke 35mm..

 

Men du gjør jo sef. slik du ønsker :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B&G og lesjöfors er samme dealen.

Men, det stemmer som dere sier, det er to typer! Ene senker bare 35mm elns, mens andre senker 45mm.. (40 +5, da det setter seg 5mm etter 1-2 mnd).

 

Ellers, ser jeg ofte at folk som senker med oljedempere ser ut som de får høyere biler.. Sikkert råtne dempere som holder bilen oppe, som da jeg var å byttet hjul hos sharifs i oslo.. Bilen så ut som jeep etter de slapp den ned på bakken.. hele gjengen fikk latterkick (var før jeg senket den og byttet motor+++). Men, ja. Demperene var så råtne at de holdt hele bilen oppe, høyere enn fjærene klarte :P

 

Bilen ble forøvrig ganske lav med lesjöfors + gule koni, samt riktig rulleomkrets.

For liten rulleomkrets vil gi illusjon om at bilen er høy, pga. god plass i hjulbuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B+G = Lesjöfors. Det er samme Tüv-papirer til disse, så da bør det være samme fjærene også. :) (Lesjöfors eier B+G)

 

Ja, men hvilket sett bør en da kjøpe for å oppnå lavest mulig bil?

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvilket sett bør en da kjøpe for å oppnå lavest mulig bil?

 

Slik jeg har forstått det, er det B+G som er det "rette".

 

Etter som slike dem selger på Pedersens for eksempel, som jeg siterte fra lenger oppe, at dem senka kun 35mm. det mener jeg på er standard lesjofors..

Mens på eiker motorshop har dem såkaldt B+G.. som senker 40mm.. og som DaB sier her, + 5mm etter dem har satt seg..

Men, standar lesofors koster 1200 kr, mens B+G koster 1800 kr.. Men du får jo hva du betaler for :P hehe

 

Og så lønner det seg å ha kortere dempere ja :thumb

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også har troen på at dempere har noe med høyden å gjøre. da jeg justerte demperene fram på 140'n min ifra mykeste til hardeste, mener jeg bestemt at bilen ble en cm eller to lavere.

 

Nor en først er inne på dette me dempere.

 

Er dempere som kommer ut av seg selv oljedempere, altså etter man har presset de ned så kommer de opp, koni demperene mine blir nemlig stående der jeg stopper å presser de ned, er de gass eller Olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man kjøpe nye dempere og setter på senkesett, hvordan kan da demperne holde bilen oppe?(bilen blir ikke lavere enn orginalt) man klarer jo og klemme sammen demperne hvis man klemmer de sammen/setter seg på de(spørs hvor stive de er) og da burde vel bilen klare og klemme de sammen også.. altså at bilen klemmer demperne helt til den kommer ned på fjærene..(fjærene bestemmer høyden) stemmer ikke dette? hvis man da kapper/har korte fjærer så burde man ha korte dempere for at ikke demperne skal slå i bunn ("bånnes") tenke på og bruke bilstein rally og modde festet på bærebrua bak litt slik at man unngår faren for og "bånne de" vil bruke rally istedet for sprint(som er kortere) pgabedre/stivere dempere..

 

rett på meg hvis jeg har feil, ikke bli hissige..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man kjøpe nye dempere og setter på senkesett, hvordan kan da demperne holde bilen oppe?(bilen blir ikke lavere enn orginalt) man klarer jo og klemme sammen demperne hvis man klemmer de sammen/setter seg på de(spørs hvor stive de er) og da burde vel bilen klare og klemme de sammen også.. altså at bilen klemmer demperne helt til den kommer ned på fjærene..(fjærene bestemmer høyden) stemmer ikke dette? hvis man da kapper/har korte fjærer så burde man ha korte dempere for at ikke demperne skal slå i bunn ("bånnes") tenke på og bruke bilstein rally og modde festet på bærebrua bak litt slik at man unngår faren for og "bånne de" vil bruke rally istedet for sprint(som er kortere) pgabedre/stivere dempere..

 

rett på meg hvis jeg har feil, ikke bli hissige..

nye dempere vil nok ikke holde oppe, men råtne oljedemepre fra 1979, som jeg hadde, før senking, gjorde åpenbart det!

 

men, ja.. jeg har også gule koni på stivest og bilen min er lavere enn folk som har senket med samme fjærer og andre dempere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos eiker står dettte..

Senkesett Volvo 240/264 lim. 40mm

Modell: 75-93 TUV Papir: 1598. 1998,-

 

Men i følge Tüv-papir 1598 senker det 35 mm.... B+G og Lesjöfors var sikkert forskjellige før B+G ble kjøpt opp, men nå skal det være de samme fjærene. Men hvis man kjøper B+G fra Eiker bør man sjekke nummerne på fjærene. Hvis det er 75362 (foran) og 75361 (bak), er det Lesjöfors 35 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i følge Tüv-papir 1598 senker det 35 mm.... B+G og Lesjöfors var sikkert forskjellige før B+G ble kjøpt opp, men nå skal det være de samme fjærene. Men hvis man kjøper B+G fra Eiker bør man sjekke nummerne på fjærene. Hvis det er 75362 (foran) og 75361 (bak), er det Lesjöfors 35 mm.

 

Det kan jeg sjekke på mine B+G fjærer..

 

Men en kompis av meg fikk vertfall perfekt senk med slike fjører, så jeg er fornøyd uansett :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B&G og lesjöfors er samme dealen.

Men, det stemmer som dere sier, det er to typer! Ene senker bare 35mm elns, mens andre senker 45mm.. (40 +5, da det setter seg 5mm etter 1-2 mnd).

 

finns ikke 2 typer lesjøfors fjærer nei.. De har akkurat samme varenr, bare at pedersen sier de senker 45 mm, men i papirene står 40mm og leverandøren (Rodin) sier at de senker 35mm, men i papirene står det 40mm på dette også og begge disse fjærene hadde samme varenr..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår