Gå til innhold

Appelsinhud - Hva kommer det av?

Ranger emnet

xZoPpY

Anbefalte innlegg

Takker for fine svar :)

Da går jeg ut ifra det vil komme av for lite lakk når det blir sprøytet på. Jeg prøvde å lakkere en båt her om dagen og da kom det litt appelsinhud. Derfor jeg spør, så jeg ikke får samme greia neste gang og. Men igjen, så er jeg litt redd for å sprøyte for mye lakk på, tilfelle det kommer renningen.. er det da lurt å gå over flere ganger med dekkende lag, eller hvordan er dette?

Ps: Har ikke lakkert mer enn to ganger før, så er ny på dette feltet..

Takker igjen for svar som vil komme inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine svar :)

Da går jeg ut ifra det vil komme av for lite lakk når det blir sprøytet på. Jeg prøvde å lakkere en båt her om dagen og da kom det litt appelsinhud. Derfor jeg spør, så jeg ikke får samme greia neste gang og. Men igjen, så er jeg litt redd for å sprøyte for mye lakk på, tilfelle det kommer renningen.. er det da lurt å gå over flere ganger med dekkende lag, eller hvordan er dette?

Ps: Har ikke lakkert mer enn to ganger før, så er ny på dette feltet..

Takker igjen for svar som vil komme inn :)

Du sga lakke til det blir blangt. om det ikke er vannbasert lakk da. for da skal du bare ha ett dekkende strøk. så med klar lakk over det igjen..

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sga lakke til det blir blangt. om det ikke er vannbasert lakk da. for da skal du bare ha ett dekkende strøk. så med klar lakk over det igjen..

Oki, da skal jeg huske å lakkere til det blir blangt nestegang. Men det var ikke så lett å se hvor det var lakkert skjønner du, når jeg lakkerte over med samme farge som var fra før av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare noen få steder det oppstod appelsinhud.

Blandingen var nok akkurat passelig blandet, så for tynn tviler jeg på den har vært. Forlite trykk på sprøyta er også å utelukke.

Tror det kan komme av at jeg la på for lite lakk, at den ikke fløt skikkelig utover.

Btw.. om jeg skal legge på mer lakk, må jeg rubbe veldig mye ned da, eller er det bare å matte litt ned til den ikke er blank lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Godt å høre Bjørn... Jeg er nå ferdig med lakkeringen av den ene båten og siste gasng jeg prøvde ble det mye bedre. Jeg fikk tak i mye bedre lys, der jeg så lakken renne skikkelig ut og jeg holdt en bra avstand slik at lakken rente skikkelig utover. Denne gangen ble det 10 ganger bedre enn forige gang, så det er nok trening som skal til :D

Takker for svar folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider