xZoPpY Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Heisann folkens. Jeg har bare et generelt spørsmål her.. Det jeg lurer på er hvordan og hvorfor appelsinhud ved lakkering kan oppstå? Er det noen gode regler for å ikke få dette? Takker så mye for svar på forhånd ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Blir vel appelsinhud når det koker, eller er gjort dårlig grunnarbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 For lite lakk når den blir lakkert... Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det var i vertfall det vi lærte når jeg gikk på skade/lakk i høst i fjor..! Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Takker for fine svar :) Da går jeg ut ifra det vil komme av for lite lakk når det blir sprøytet på. Jeg prøvde å lakkere en båt her om dagen og da kom det litt appelsinhud. Derfor jeg spør, så jeg ikke får samme greia neste gang og. Men igjen, så er jeg litt redd for å sprøyte for mye lakk på, tilfelle det kommer renningen.. er det da lurt å gå over flere ganger med dekkende lag, eller hvordan er dette? Ps: Har ikke lakkert mer enn to ganger før, så er ny på dette feltet.. Takker igjen for svar som vil komme inn :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Takker for fine svar :) Da går jeg ut ifra det vil komme av for lite lakk når det blir sprøytet på. Jeg prøvde å lakkere en båt her om dagen og da kom det litt appelsinhud. Derfor jeg spør, så jeg ikke får samme greia neste gang og. Men igjen, så er jeg litt redd for å sprøyte for mye lakk på, tilfelle det kommer renningen.. er det da lurt å gå over flere ganger med dekkende lag, eller hvordan er dette? Ps: Har ikke lakkert mer enn to ganger før, så er ny på dette feltet.. Takker igjen for svar som vil komme inn :) Du sga lakke til det blir blangt. om det ikke er vannbasert lakk da. for da skal du bare ha ett dekkende strøk. så med klar lakk over det igjen.. Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Du sga lakke til det blir blangt. om det ikke er vannbasert lakk da. for da skal du bare ha ett dekkende strøk. så med klar lakk over det igjen.. Oki, da skal jeg huske å lakkere til det blir blangt nestegang. Men det var ikke så lett å se hvor det var lakkert skjønner du, når jeg lakkerte over med samme farge som var fra før av. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det er mye mer til sagaen om appelsinhud. Blandingen er for tynn. For lite trykk på gunneren. Feil sprøyte teknikk. Antall lag lakken blir lakker på. Feil oppsatt sprøyte. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det var bare noen få steder det oppstod appelsinhud. Blandingen var nok akkurat passelig blandet, så for tynn tviler jeg på den har vært. Forlite trykk på sprøyta er også å utelukke. Tror det kan komme av at jeg la på for lite lakk, at den ikke fløt skikkelig utover. Btw.. om jeg skal legge på mer lakk, må jeg rubbe veldig mye ned da, eller er det bare å matte litt ned til den ikke er blank lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 For lite mating i forhold til lufttrykk, For stor avstand til objektet, For rask hastighet på sprøyteføringen. Tørrsprøyting, Ujevn overlapping ved sprøyting Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Du har vell sikert enkelt og greit ikke nok trening, det kommer seg nok. Det kan være flere grunner, men her høres det ut som om du bare har sprøyta litt ugjemt. Nøyaktighet er et must! Dette kommer seg med trening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Godt å høre Bjørn... Jeg er nå ferdig med lakkeringen av den ene båten og siste gasng jeg prøvde ble det mye bedre. Jeg fikk tak i mye bedre lys, der jeg så lakken renne skikkelig ut og jeg holdt en bra avstand slik at lakken rente skikkelig utover. Denne gangen ble det 10 ganger bedre enn forige gang, så det er nok trening som skal til :D Takker for svar folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg