Gå til innhold

Dårlige verksteder, eller lite erfaring ?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann...

Tenkte jeg skulle lage en tråd rundt verksteder som driver for det meste med amcars, jeg sikter da til Magnus Motor. Nå skal det sies at jeg ikke prøver å henge ut noen der nede, eller prøver å være vemmelig. (Kanskje litt da)

Jeg har lyst til å høre andre sine meninger om dette...

Det hele begynte for ca 2 år siden tror jeg, hadde kjøpt meg en bil, og fikk noen seriøse motorproblemer, stempel som knakk. Så tenkte jeg at jeg skulle levere bilen til firmaet Magnus Motor fordi han ene som jobbet der hadde hatt bilen før meg, ca 3-4 år før tror jeg. Jeg hadde ikke kunskapene til å bygge opp motoren selv da, selvom Bjørn (Ta455 her) syntes det, hadde heller ikke verktøyet eller tid. Så jeg leverte den til full oppbyggning. Sarpsborg Motorverksted tok seg heldigvis av shortblock oppbygginga og vektjustering osv, dem har gjort en KNALL BRA jobb, anbefaller dem for andre !

Så kommer jeg til tingene som gjør meg forbanna, fikk igjen bilen, ledninger med strøm lå løst i motorrommet, etter noen mil datt bensinpumpa av. Coilen streiket rett etter (ikke nødvendigvis demes feil) Dem lakkerte blokka, topper osv, jeg kunne malt bedre med en dø katt og 2 liter vodka innabords. Dem greide ikke finne bakaksling til meg, så den måtte jeg finne selv. Svinghjulet var jeg i halden i går og fikk dreid ned, og den var faktisk dreid skjeft når dem hadde gjort det. Dem satt inn ny clutch, den er vekk etter kanskje ca 1000-1300 mil. En ventil hoppet ned og traff stemplet for litt siden... er sikkert mer også som jeg har glemt. Nå satt jeg sammen mye selv og motoren har aldri fungert så bra noen gang, den fungerer bedre og går penere enn når dem har fikset.

Er virkelig verksteder så dårlige til å skru, eller har dem bare ikke lært noe den tiden dem har jobbet med bil ? Generelt så tror jeg jeg har kun funnet 1 verksted som er flinke, tilogmed Bertil og Steen har det vært problemer med, dem driver med blant annet audi, og jeg har nesten ikke vært borti de bilene, men alikevel har jeg mått forklart dem ting dem ikke har funnet ut om den gamle audien våres (familien hadde a4 turbo før)

Deilig å lett litt på trykket, håper noen har litt av de samme oppfatningene som meg her !

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferarri: Dem har ikke ordnet opp etter seg, dem har tittet litt på ting jeg har klaget på men ikke mer enn det...

Chevy8: Ikke noe tilbake nei, kostet "noen" kroner ja... kjøpte mye deler også da, men uansett, det ble ikke billig...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider