Gå til innhold

BMW E36 servo reim

Ranger emnet

Zwirc

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp her :)

Servo reima har gått på BMW`n min jeg nettopp kjøpte, og har kjøpt ny reim.

MEN, er det noen som kan si meg hvor reima skal stå :P

Så bak og foran motoren, men ser ikke noen plasser jeg kan komme til å sette den på.

Har ikke håndbok på bilen og ikke blitt så kjent med den enda, så takk for svar :)

:::::::::::::::::::::::::::::::::

:::: BMW 318 Is - 1993 - ::::

:::: BMW 316 I --solgt-- ::::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det 4 eller 6 cyl motor da?

her er et bilde av hvordan reima skal stå på 6cyl:

pic4.jpg

på det lille reimhjulet så er det en hydraulisk strammer, så det er bare å pirke av et plastdeksek inni reimhjulet og sette ei skralle på bolten inni der og dra med klokka slik at strammeren trekker seg sammen. da er det veldig lett å sette på reima.

det enkleste er å jekke opp bilen og gjøre dette underifra.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg skrev i topicen om bilen min:

Fant ut i dag at det ikke var servo på bilen -.-

Sto i annonsen, å når vi prøvekjørte den var den så tung, så sa han at det var for at servo reima hadde røkket før vi kom.

Så jeg bestilte servo reim og fant ikke ut hvor den skulle stå..

Så fikk jeg en annen til å se på bilen i dag å han sa det ikke var noe servo på bilen..

Sende mld til han jeg kjøpte den av å han sa "jeg trodde det var orginalt, ble plutselig tung når jeg kjørte så gikk ut ifra at det var servoreim""Sikkert noe smøre greier som må til"

heh

-----------

så ikke rart jeg ikke fant den -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller tips til hvordan jeg kommer til?

Den er bak mot torpedoveggen en plass tror jeg

vis du leter bak motoren mot torpedovegg etter en servoreim er det vel ikke så rart at du ikke finner den? servoreima sitter foran motoren og enkel å bytte, du sier du har en 93mod uten servo? bullshit! ALLE e36 har servo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var til en jeg kjenner som mekker bmw, han så med en gang at det ikke var servo på bilen.

det er skiftet motor i den, så må vere derfor det ikke er servo i den =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser vel på bimmers også gjerne.. tror jeg har svart 3-4 ganger nå...hehe

Det mangler en reim ser det ut til.. Hvis du ser på det nederste reimhjulet så ser det ut til at det ska gå en reim til der. Se under dynamoen etter en servopumpe. Og du kan også se etter litt tykke rør i motorrommet, som gjerne går til en beholder for servo olje.

trodde alle m40 motorer hadde servo..

Du nevnte at motoren er byttet, er den byttet til motor fra e30 da? men selv de nyeste e30'ene med(med m40) hadde vel servo..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider