Gå til innhold

Corolla Levin GT Apex på norske veier!

Ranger emnet

Shakotan

Anbefalte innlegg

Originally posted by FSR

Spec? Får jeg ikke lov til å holde det hemmelig altså? ;)

nei !!;) Lurer så innmari....

Bruker du no spesielle dekk eller ?? hørt noe om at "Drifterne" i japan bruker noe spesial dekk eller noe...

Er med på drifting hvertfall.. har litt dårlig med driftebil for øyeblikket men det hadde vært utrolig å fått til noe sånnt som du nevner....

Bare synd jeg bor så innmari langt unna bane da.. er 2-3 timer å kjøre hver vei :(

Men nå blir det jo kanskje snart bane her i bygda oxo så =)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=13789

:D :D :D

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Leie av Gocart-bane til drifting høres genialt ut! Synd jeg bor så langt unna da :(

Vi har jo en utendørs Gocart-bane i Molde da, kanskje det hadde vært mulig å få leid den? Noen andre som blir med på dette?

Det hadde jo vært greit , så har jeg fått lært meg å drifte med AE86`en min uten fare for å meie ned noen med bakenden :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Leie av Gocart-bane til drifting høres genialt ut! Synd jeg bor så langt unna da :(

Vi har jo en utendørs Gocart-bane i Molde da, kanskje det hadde vært mulig å få leid den? Noen andre som blir med på dette?

Det hadde jo vært greit , så har jeg fått lært meg å drifte med AE86`en min uten fare for å meie ned noen med bakenden :D

Det er jo faktisk go-cart bane like ved meg da faktisk.. kanksje ikke så langt å dra allikevel... :D

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da.

Bil: Toyota Corolla Levin GT Apex (1984)

Motor: 1.6l 16v Twin Cam med ca. 190hk

Girkasse: Usynkronisert Quaife med rettskårne drev

Bakaksel: Usikker på fabrikat, men 5.38 i utveksling og 75% sperre

Hjuloppheng: Usikker på fabrikat, men justerebare fjørbein rundt baut

Bremser: AP racing med ventilerte skiver rundt baut

Felger: 7x15 Compomotive

Dekk: 195/50-15 Dayton D200 (nye i går, må bytte i morgen...)

Øvrig: Ex. rallybil i Gr. A, visstnok bygget av Roar Vannebo. Alt av gromme biter som kort styring, pedalboks, hydraulisk håndbrekk, snap-off rattboss, bur, 5-punktsbelter, you name it...

Når det gjelder dekk er jeg usikker på hva de bruker i japan, men jeg må innrømme at de seiler ganske mye mer enn hva jeg gjør, jeg må satse ganske heftig for å få til pene drifter, og kan ikke skli rundt slik som noen av japsene gjør. Om dette er pga. av banen eller dekkene tør jeg ikke å si. Det kan jo hende det blir anderledes når jeg får prøvd min på bane... Har forresten 60psi i bakhjulene :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Det er jo faktisk go-cart bane like ved meg da faktisk.. kanksje ikke så langt å dra allikevel... :D

Hvilken gokartbane tenker du på? Jeg kommer til å ta kontakt med en rekke gokartbaner for å forsøke og få en fast treningsavtale. Tar gjerne i mot tips!

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

De Dayton dekkene jeg kjører på er veldig billige. Tror jeg betaler noe slikt som 350 kroner dekket, men det er innkjøpspris da. Jeg har forhandleravtale med Bridgestone...

ja da er det jo strengt tatt mulig... men det er jo som du sier innkjøpspris.. og 15"... sharif pris på 17 blir brått litt mer ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Dessuten blir det jo et regnestykke hvorvidt det lønner seg å kjøpe et litt dyrere dekk som holder lenger...

wohoooo, disse dyre dekka holdt i to timer!! :D :D :D ;)

går jo ann å slenge på 15" bak sånn til trening da.. regum må vel være bra.. glatt og hardt.. ?? :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sikkert, men det kan bli for glatt også. Mykere dekk er lettere å kontrollere. Jeg er egentlig veldig fornøyd med Dayton hjula. De legger igjen skikkelige svarte spor også. Tøft! Dersom noen av dere er på Huysman en av de nærmeste dagene så kan dere jo følge sporene på plassen. Spesielt stas er det med de som er borte ved betongmuren :-D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Hvilken gokartbane tenker du på? Jeg kommer til å ta kontakt med en rekke gokartbaner for å forsøke og få en fast treningsavtale. Tar gjerne i mot tips!

Den ligger på eggemoen den også... Er ganske kjent i gocart sammenheng i norge tror jeg.. tror det er nm og sånn der hvertfall..

Vet ikke helt hva det offesielle navnet er men det finner du sikkert ut hvis du hører rundt.. Ligger hvertfall på Eggemoen i Buskerud fylke og ringerike komune...

Det hadde vært UTROLIG fett å fått noe sånnt hit =)

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider